Annons

Strejkande mineskorti 5D?

Produkter
(logga in för att koppla)

marcus_karlberg

Aktiv medlem
Nu har det hänt, det som inte får hända - jag fotade en massa på min resa och när jag sedan satt o kollade bilderna i kameran så hade det hänt något, jag fick upp en liten varning med texten "bilden kan ej visas" och sen hade en hel hög bilder bara försvunnit. Ca 15 - 20 st av de 80 jag tagit... Surt sa räven, men någon som har koll på vad som kan ha gått fel?
 
Vad är det för kort? Är det något billigare så kan sådant hända lite när som tror jag, Jag kör Sandisk Ultra 2 kort och har inte haft några problem på 7000 exponeringar eller vad jag är uppe i.
 
Jag har haft ett liknande problem, minneskortet la helt enkelt av. Alla bilder "försvann", minneskortet verkade tomt men jag kunde inte ta fler bilder.
Jag löste det genom att ladda hem ett recovery-program och så fick jag tillbaka dom flesta bilderna.
 
Jag har ett Viking 512 MB som följde med kameran när jag köpte den. Så gott som varje gång jag tar "första bilden" efter att jag slagit igång kameran så hänger sig kortet, bilden blir svart och jag måste starta om kameran. Sedan funkar det bra.

Mycket irriterande. Jag ska byta till ett större kort av etablerat kvalitetsmärke. Förslag?
 
Sandisk är väl det populäraste alternativet.

Beställde själv två Sandisk CF Ultra2 1GB för 349kr st. igår. Har hört mycket positivt om Sandisks kort så jag hoppas att det stämmer :)
 
Lät som att jag får titta in där jag med. Kan vara skönt med 1 gb också.
Vilket recovery-program fick du hem? Någon som har koll på någon gratisversion?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.