ANNONS
Annons

StrapBuddy, C-Loop eller liknande i Sverige?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hm, kostade ju en slant. Vad är skillnaderna på de olika modellerna?

Jo dom gör ju det, men som sagt; De är grymma!

RS-4:an har minnsekortsfickor och är lite lättare och diskreta medans RS-7:an bara handlar om ergonomi... Om jag var du så skulle jag köra på RS-7:an :)

Antar att du kollade på demo-videon om hur de fungerar?
Slide-systemet funkar otroligt bra oavsett kamerahus eller objektiv... allt från 1/4 som upp till fullformats EOS-1Ds proffshus med 300mm-telezoom+blixt... vikten fördelas grymt bra :)

Jo dom gör ju det, men som sagt; De är grymma!

RS-4:an har minnsekortsfickor och är lite lättare och diskreta medans RS-7:an bara handlar om ergonomi... Om jag var du så skulle jag köra på RS-7:an :)

Antar att du kollade på demo-videon om hur de fungerar?
Slide-systemet funkar otroligt bra oavsett kamerahus eller objektiv... allt från 1/4 som upp till fullformats EOS-1Ds proffshus med 300mm-telezoom+blixt... vikten fördelas grymt bra :)

Låter ju grymt, men finns det inget billigare alternativ?

Åh, gick ju förbi dem, varför såg jag inte det :-( Funkar den bra? Jag har en 7D utan batterigrepp.

Den funkar finfint så långt jag prövat den, vilket iofs inte är jätte mkt. Det enda jag saknar är det andra spännet som finns på BlackRapid remmarna, så att du kan låsa kameran nere vid höften utan att den ska glida fram när du t.ex. böjer dig ner. Men kan man leva med det är det ett bra köp!

Köpte min Blackrapid RS-7 direkt från USA. Kostade ca 500 kr inkl allt (tull, moms + frakt). Klart prisvärt.
Ångrar inte en enda krona. Tack vare att den är lite böjd så hänger den nästan alltid på plats och det blir lätt att hitta rätt läge. Snabbkopplingarna för att säkra kameran när man vandrar odyl är också klockren.
Vet inte om quickstrap har den snabbfästet som hindrar kameran att glida.

/Stefan

Köpte min Blackrapid RS-7 direkt från USA. Kostade ca 500 kr inkl allt (tull, moms + frakt). Klart prisvärt.
Ångrar inte en enda krona. Tack vare att den är lite böjd så hänger den nästan alltid på plats och det blir lätt att hitta rätt läge. Snabbkopplingarna för att säkra kameran när man vandrar odyl är också klockren.
Vet inte om quickstrap har den snabbfästet som hindrar kameran att glida.

/Stefan

Den har snabbfästet som hindrar kameran att glida bakom ryggen, men inte framåt magen om man t.ex. böjer sig fram.

Den har snabbfästet som hindrar kameran att glida bakom ryggen, men inte framåt magen om man t.ex. böjer sig fram.

Finns även på Japan foto för 499+ frakt

http://www.japanphoto.se/product/kamerarem-black-rapid-rs-7/

Någon som vet om den blir stökig när man skall ta vertikala bilder? (så inte remmen blir för kort eller så när man skall vrida huset 90 grader)

Även om den att justera ut tillräckligt i längd så den även passar en fullväxt "Viking" på 190 cm? :)

Tack. Då kommer den funka perfekt.

Håller med dig om det höga fraktpriset, men dom kör väl med någon sorts enhetsfrakt eller så.
Hur som helst så blir det ändå blligare än scandinavian photo (745:), vilka också tydligen tar 99:- i frakt!!

Helt rätt, bara jag som är lite gnällig när det gäller fraktavgifter. Var hos Kameradoktorn igår, de tar 830 för RS-7 i butik.

Rajala tar 790 för RS-4.

Iallafall, nu har jag beställt en RS-7 jag med.

Berätta sen gärna om ni tycker det var värt det :) Börjar mer och mer fundera på att köpa någon av dessa, priset till trots. Kan ju helt klart vara värt det om man kan röra sig fritt på stan etc, utan att behöva oroa sig för att kameran ska glida av axeln.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar