Annons

StrapBuddy, C-Loop eller liknande i Sverige?

Produkter
(logga in för att koppla)
Berätta sen gärna om ni tycker det var värt det :) Börjar mer och mer fundera på att köpa någon av dessa, priset till trots. Kan ju helt klart vara värt det om man kan röra sig fritt på stan etc, utan att behöva oroa sig för att kameran ska glida av axeln.

Det ÄR värt det!

/Stefan

Är kanon jag har 2 st.
Har man lite tyngre kamera och objektiv så är det rena drömmen mot en vanlig rem som bara kasar av eller man får gamnacke av.

Helt rätt, bara jag som är lite gnällig när det gäller fraktavgifter. Var hos Kameradoktorn igår, de tar 830 för RS-7 i butik.

Rajala tar 790 för RS-4.

Iallafall, nu har jag beställt en RS-7 jag med.

Samma här:) , beställde nyss en från Japan photo. Hoppas den går att justera ut ordentligt eftersom jag är rätt lång, 190 cm.
Någon i samma size som jag som kan bekräfta att justeringen räcker till?, eller som ser att den kommer göra det. Annars får man väl returnera och börja söka igen....

Berätta sen gärna om ni tycker det var värt det :) Börjar mer och mer fundera på att köpa någon av dessa, priset till trots. Kan ju helt klart vara värt det om man kan röra sig fritt på stan etc, utan att behöva oroa sig för att kameran ska glida av axeln.

Jag lovar återkomma när den kommit och är testad!

stativmontering

ett aber är nog att det är klumpigt att flexa mellan handhållen och stativmontering.

Skulle inte lita på något annat än blackrapid om man har något större på, min qucikstrap från kaffebrus pajade av D7000+80-200..

Skulle inte lita på något annat än blackrapid om man har något större på, min qucikstrap från kaffebrus pajade av D7000+80-200..

Köpte en QuickStrap från kaffebrus på fotomässan i Nov. 3-5 december (kommer inte ihåg exakt) smällde min 5D ner i marken, batterigreppet sprack. 10 Februari fick jag ny rem med en ny bättre hake i och ett nytt batterigrepp. Hurrar inte direkt över deras kundservice, dels tycker jag inte att man ska vänta så länge och dels deras korta mailsvar. Har inte vågat använda remmen än, vet inte om jag vågar heller..

VIll bara tillägga att det var blackrapid som jag har.

Givetvis blir det knöligare med statilv, blackrapid har ett speciellt fäste om man nu har den typen av snabbplatta. http://www.blackrapid.com/product/hardware/fr-t1/

Själv har jag oftast större objektiv med fäste på då kan man ha den fäst i kameran och stativet sätter man då i objektivet.

Senast ändrad:
Har nyss beställt kaffebrus variant direkt från Ebay, 135kr ink frakt. Ska bli roligt att testa.. säkert inte samma kvalisort som BlackRapid..

/Olof

Senast ändrad:
Min RS7 är skickad nu. Vågar man hoppas på måndag?

Nu glömde jag namnet, sorry men du som var nervös för längden, den ska tydligen inte vara ett problem, jag är några cm längre än dig så om den anses passa på mig borde du oxå klara dig.

Vi får hoppas det stämmer.

Min RS7 är skickad nu. Vågar man hoppas på måndag?

Nu glömde jag namnet, sorry men du som var nervös för längden, den ska tydligen inte vara ett problem, jag är några cm längre än dig så om den anses passa på mig borde du oxå klara dig.

Vi får hoppas det stämmer.

Det var nog jag, Runar:)
Skönt att höra. Fick just nyss bekräftelse att den var skickad. Då kan jag andas ut på den punkten. Tack för infon

mvh

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar