Annons

Storlek på 20D kartong?

Produkter
(logga in för att koppla)
...och när man konstaterat att allt är ok så skickar man förslagsvis tre försändelser hem per post. Kartongen i ett paket (släng ner nån lätt och billig souvenir och ange innehåll 'gift' till ett värde av 2-3 dollar, lite suspekt att skicka en tom kartong), handboken i ett vadderat kuvert (ange innehåll 'booklet' med värde på ca 2 dollar) och kvitto mm som brev.
 
Re: Re: Vik ihop och skicka med posten, enbart turistkameran med hem!

exeton skrev:
Frågan kvarstår hur stor är kartongen?

När jag kommit till hotellet på kvällen är det inga problem. Det är under dagen då jag går omkring i Chicago jag vill undvika att skylta med att jag fotoutrustning för $2000 i nyskick.

Så, hur stor är 20D kartongen?

Hu' sku' de va om du gör som så att när du köpt kameran så vinkar du in en taxi och åker till hotellet och lägger in kameran på rummet? Bara ett förslag!? Ni får ursäkta, men jag har lite svårt att se problematiken här...
 
Nej, visserligen har det inte varit tal om att ta med kartongen hem men det har å andra sidan inte heller varit tal om att inte ta med kartongen hem så jag tyckte det var på sig plats att påpeka att kartongen inte skall tas med hem. Hängde ni med där :)
 
Till er som anser att kameran är värd mer med kartong: Skulle ni hellre köpa en risig kamera som skramlar när man tar i den, där kartongen följde med, eller skulle ni köpa en i ett snyggt skick som verkade fungera klockrent fast saknar kartong?

PN
 
Till er som anser att kameran är värd mer med kartong: Skulle ni hellre köpa en risig kamera som skramlar när man tar i den, där kartongen följde med, eller skulle ni köpa en i ett snyggt skick som verkade fungera klockrent fast saknar kartong?

Som någon skrev innan, borde det väl bara vara att kasta kartongen så att du inte riskerar massa kladd med tullen. Att trixa och skicka hem billigt krafs i lådan för att tro att kameran blir mer värd med kartong skulle jag tro att är överdrift.

PN
 
Det har ju liksom inget med skicket att göra vet du.

MEn ofta så följer kartongen med en ägare som tagit väl vara på sin kamera,,

Dessutom så kan det väcka ett förtroende eftersom en stulen kamera inte ofta är stulen med kartongen utan oftast utan,,

Det är uppenbara fördelar med att spara kartongen till prylarna!!



Mvh Niclas, som slarvar själv men ändå tar vara på prylarna;)


Ps, EX,, jag själv säljer en ärligt inköpt 28-135IS i perfekt+++ skick och har inte fått den sålt till bra pris. Jag HADE haft den såld för flera dagar sedan OM jag hade haft kartongen kvar!!!
 
Ja, då är det bara att beklaga, fast jag vet inte vem jag ska beklaga till; dig eller den eventuelle köparen som missade en bra affär.

Själv fattar jag inte hur man kan stirra sig blind på sånt här. Och om det nu är som du säger, borde det väl kvitta på en digitalkamera som kommer att rasa som en sten på begagnatmarknaden ändå. Det är väl smartare att behålla den? Fast det får väl bli en annan tråd, någon annan dag...

PN
 
Spara kartonger?

Har fått en Leica M3 från 54 med en hel del tillbehör av min morfar. Försäljaren som värderade sakerna åt mig (för försäkring) höll på att tappa hakan när han såg att orginalkartongerna i toppskick fanns kvar. Alltså: Kan ni inte spara kartongerna i 50 år, gör er inte besväret!
 
Re: Spara kartonger?

apoe skrev:
Har fått en Leica M3 från 54 med en hel del tillbehör av min morfar. Försäljaren som värderade sakerna åt mig (för försäkring) höll på att tappa hakan när han såg att orginalkartongerna i toppskick fanns kvar. Alltså: Kan ni inte spara kartongerna i 50 år, gör er inte besväret!
Ja det är Leica det. Inga problem, kommer att funka länge än.
Om tio år är det väl troligen lättare att få tag på en originalkartong än ett nytt batteri till digialkameror av idag.....
Us
 
Äntligen ett svar.

Äntligen ett svar, tack så mycket.

Som svar på alla andra förslag.

Jag skall ta en hel dag shopping i centrala Chicago och det är ca 50 miles till hotellet. Så jag måste gå omkring med kameran på stan. Dessutom är ju kamerainköpet dagen höjdpunkt som man vill få till innan man tar sig för med något annat.

Jag reser med en kollega så jag hade tänkt byta resveska med honom innan vi passerar genom tullen. På så vis kan kartongen ligga i min resväska och kameran i handgagaget.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.