Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Storlek på 20D kartong?

Produkter
(logga in för att koppla)

exeton

Aktiv medlem
Jag skall fara till Amerikat och ev. köpa en 20D. För att inte springa kring en hel dag på stan skyltandes med en kamerakartong hade jag tänkt ta med mig en ryggsäck.

Jag skulle därför behöva veta måtter på kartongen som en 20D levereras i.
 
exeton skrev:
Jag skall fara till Amerikat och ev. köpa en 20D. För att inte springa kring en hel dag på stan skyltandes med en kamerakartong hade jag tänkt ta med mig en ryggsäck.

Jag skulle därför behöva veta måtter på kartongen som en 20D levereras i.

Behöver du kartongen?
 
Re: Re: Re: Storlek på 20D kartong?

Zamn skrev:
Är ju alltid bra att ha kartong när man ska sälja kameran en gång.

Det är en sak jag alltid förundats över....

Vad är det man köper egentligen? Kameran eller kartongen...?
Blir kameran mer värd för att man har kartongen kvar?
 
Många är gjorda så att man kan vika ner kartongen. D70 kartong var en sådan. Canons kan likaväl ha det oxå. Man tar bara bort plasten, frigoliten eller annat som håller upp kartongen, sedan är det bara att vika beroende på hur kartongen är gjord.
 
Inte för att det stör mig men det finns vissa diskusioner som förundrar mig...
Kartong till 20D, bara det faktum att det står 20D i rubriken kommer förmodligen att göra den här tråden 20 sidor lång innan söndag...
 
Mellan tummen och pekfingret är lådan med kittet 18x19x25
BTW massa jidder över en enkel fråga tycker jag... =)
 
OBS, Offtopic:

Eftersom många har sålt sina analoga kameror för att ha råd att köpa ny dslr är det en bra ide att behålla kartongen så man kan göra en lådkamera av den och ha med som reservhus när man är ute och fotar.
 
Vik ihop och skicka med posten, enbart turistkameran med hem!

Såklart är kartongen bra att ha.

MEn du vet du vad,)!

Vik den platt och skicka den i ett brev tillsammans med instruks och andra papper!


Men instruksen är ju fin reselitteratur såklart;)!!

Mvh Niclas,
 
Re: Vik ihop och skicka med posten, enbart turistkameran med hem!

Niclasfoto skrev:
Såklart är kartongen bra att ha.

MEn du vet du vad,)!

Vik den platt och skicka den i ett brev tillsammans med instruks och andra papper!


Men instruksen är ju fin reselitteratur såklart;)!!

Mvh Niclas,

Frågan kvarstår hur stor är kartongen?

När jag kommit till hotellet på kvällen är det inga problem. Det är under dagen då jag går omkring i Chicago jag vill undvika att skylta med att jag fotoutrustning för $2000 i nyskick.

Så, hur stor är 20D kartongen?

Hitintills är det bara en som försökt svara, skulle uppskatta ett mer exakt svar.

Har du en 20D kartong och en linjal tillhands borde det vara snabbt avklarat.
 
Re: Re: Vik ihop och skicka med posten, enbart turistkameran med hem!

exeton skrev:
Frågan kvarstår hur stor är kartongen?

När jag kommit till hotellet på kvällen är det inga problem. Det är under dagen då jag går omkring i Chicago jag vill undvika att skylta med att jag fotoutrustning för $2000 i nyskick.

Så, hur stor är 20D kartongen?

Hitintills är det bara en som försökt svara, skulle uppskatta ett mer exakt svar.

Har du en 20D kartong och en linjal tillhands borde det vara snabbt avklarat.

Vik ihop den, lätt som en plätt.

Eller du kanske inte vill ta ut kameran ur kartongen för du ska ha den på hyllan?
 
Re: Re: Re: Re: Storlek på 20D kartong?

Jeppe skrev:
Det är en sak jag alltid förundats över....

Vad är det man köper egentligen? Kameran eller kartongen...?
Blir kameran mer värd för att man har kartongen kvar?
Mjaa, det är väl olika. Men vad jag förstått så är märklintåg, Dinky Toys-bilar och andra leksaker mera värda med kartong.
Följdaktligen bör även digitala kameror öka värdet med kartong (torde väl vara enda sättet.......)
Us
 
Du skall slänga kartongen och INTE ta den med dig hem på planet. Om du blir stoppad i tullen med en kamera som du bevisligen köpt utanför EU finns risken att du krävs på tull och moms. En kompis till mig köpte en kamera i Singapore och bar den i sin kartong i kassen från fotoaffären genom tullen och blev snabbt ett par tusenlappar fattigare. Släng kartongen.


Johan
 
Det är just därför som man skall vika ihop den och skicka den med posten!!!

Se bara till att inte skicka ngt som bevisar att den är köpt där ocoh att priset kostade i dollar osv...

Kartongen är fin att ha, jag slarvar själv men det belönar sig att spara när man ev, skall sälja vidare själv!

Mvh Niclas,
 
Jamen, det har väl aldrig varit tal om att dra med sig kartongen på planet hem? Fråga gäller så vitt jag kan se ett bra sätt att inte skylta med nyförvärvet från det att köpet görs och tills dess att han kommer innanför hotellets väggar några timmar senare. Kartongen är väl ändå väldans bra att ha kvar tills dess han i lugn och ro på hotellrummet kan kontrollera att allt är med och är helt.
 
hahaha
det här var en av de roligare disskussion jag läst!
visst var frågan inte alls så vidare dum, men diskussionens rikting
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.