Annons

Stor analog slr

Produkter
(logga in för att koppla)

alex_webcast.no

Aktiv medlem
Ja, som rubriken säger så e jag på jakt efter en stor analog SLR. Varför? Jo jag vill ha en stor och stabil SLR för några ideer som jag har. :)

Jag vill inte ha någon ny historia typ nikon f5, eos 1 osv...
Har tittat lite åt Nikon F ett tag men undrar nu om någon annan har några tips... Har ett pristak på ca 3000.- utan optik.

Tacksam för alla svar

PS. MÅSTE VARA 35mm

MVH
Alex
 
Själv har jag en Nikon F, men tycker också att Nikon F2 är ett utmärkt alternativ om du vill ha en stor, tung, robust kamera.
 
Ja, som rubriken säger så e jag på jakt efter en stor analog SLR. Varför? Jo jag vill ha en stor och stabil SLR för några ideer som jag har. :)

Jag vill inte ha någon ny historia typ nikon f5, eos 1 osv...
Har tittat lite åt Nikon F ett tag men undrar nu om någon annan har några tips... Har ett pristak på ca 3000.- utan optik.

Tacksam för alla svar

PS. MÅSTE VARA 35mm

MVH
Alex

Nikon F är lite för gammal faktiskt. Den har massa konstigheter i konstruktionen som man löste till F2. (Synkningen av motorn tex) Jag skulle råda dig till F2, F3 eller F4. Helst F3 tror jag men det beror lite på vad du ska göra.
 
Det beror ju också på hur stor och tung kameran ska vara. Kanske duger en FE eller Nikkormat? Sådan dyker upp rätt ofta på nätsajterna.

Per.
 
Med motor på t ex en Nikon Fm/Fe snackar vi stor kamera. Förstår inte heller poängen med varför den måste vara stor.
 
Skall du ha en stor o stadig sak så vore Pentax 67 vara något att komma med.
Med lite tur så kan du eventuellt hitta en sliten för dina 3000 pengar
 
Jag har nog haft ett 10 tal olika Nikon kameror och den jag saknar mest är min Nikon F3 med MD-4 hummmm nostalgi.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.