Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stockholmsmästerskap i Naturfoto

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Låt oss försöka fixa samåkning!

Arleklint skrev:
Jag föreslår att alla som skall åka bil in till lördag morgon, och har plats i bilen meddelar i tråden var ni åker i från och om ni har plats för fler.

Ja kollektivt kanske går ändå, men det är inte ett så alltför trevligt företag att ta med sig fotryggsäck,bag med tillbehör, sovsäck och liggunderlag i dryga timmens färdande.

Alltså är jag väldigt positiv till ovanstående samåkningsförslag!
 
Jag kommer att åka bil från Bromma till Tyresta lördag morgon. Räknar med att vara där 05.00.
Hur många platser jag har vet jag inte idag.
Hemfärden vet jag inte heller något om än, mer än att jag troligen åker hem sent på lördag kväll.

/P-O
 
JSL skrev:
Det skulle nog kunna funka frågan är bara när vi ska åka.

Förövrigt är det nu inga disponibla platser kvar i bilen.

här har du mitt nummer så kan du ringa någon gång imorn o säga tid. skriver i din gb också
0733744440
 
P.g.a. för mycket arbete den senaste tiden och en annalkande förkylning känner jag att jag tyvärr också måste dra mig ur :(

Jag hoppas ni får det trevligt, och enligt SMHI borde vädret inte bli alltför eländigt :)

/Anders
 
Tack!

Tack för igår allihopa! Det var kul att så många kom med och att vi hade sån tur med vädret. Det blev ju framförallt en väldigt vacker kväll.
18 stycken blev vi som tog oss runt i Tyresta för att jaga våra motiv.

Fullmåne hade vi, men många blev lite förvånade över att den inte syntes. Jag har kollat hur läget låg till:

Kvällen före vår tävling kom månen upp c:a 10 grader över horisonten, mendans den tävlingskvällen kom upp endast c:a 5 grader över horisonten. Så trädtopparna skymde till stor del fullmånen igår, även om den syntes delvis vid Bylsjön i går kväll.
 
Tack alla för en jätteskoj dag och natt.
Alltid trevligt och träffa andra fotografer.
Även om jag nu gick och fick migrän mitt i allt.
Månen kunde man se bra nere vid Åva.

Mvh, Andreas
 
Tack själv!

Vi äventyrare som klättrade upp på berget ovanför Stensjön såg en fin fullmåne lysa upp natten.
 
Tack allesamman för en trevlig dag i Tyrestaskogen. Ska bli väldigt intressant att se alla bilder från dagen. För min del blev det klent med fågelbilder.

Bifogar en bild från samlingen kl 11.00.
 

Bilagor

  • img_3157-samling-inför-tävl.jpg
    img_3157-samling-inför-tävl.jpg
    57.8 KB · Visningar: 562
Bilduppläggning, röstning och pris

Sex tävlingsalbum kommer att läggas upp på FS. Kanske redan ikväll. Det blir ett album för varje kategori, plus ett för collaget.

Bilduppläggning kommer att pågå till 2006-05-31
Därefter pågår röstning till 2006-06-14

I albumen får BARA ni som deltog under tävlingsdygnet, och som varit med att samla pengar till ett pris, lägga upp bilder.

Pris går till vinnaren i collagetävlingen.
Att hitta på ett pris som passar alla är inte helt lätt, men troligen blir priset ett presentkort på Scandinavian Photo till värdet 1.800:- (Det är den summa vi samlade ihop. 18 deltagare x 100:)

Någon frågade mig om det var ok att lägga in text i collaget. Naturligtvis är det ok. Det viktiga är att alla 5 bilder från de olika kategorierna finns med. Vad ni gör i övrigt, och hur ni placerar bilderna är upp till er.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.