Annons

Stockholmsmästerskap i Naturfoto

Produkter
(logga in för att koppla)
mohei skrev:
Kanske beror det på migränen, men din fråga om +10-linsen hänger jag inte alls med på. :)
Vad vill du veta om +10?

Kanske kan jag svara när tabletten börjar verka. :)

läste i tidnignen foto att det blir något konstigt med +10 typ mycket brus eller vinjttringar nåt sånt
 
Om du har ett objektiv och en +10-lins är det ju bara att prova.

Learning by Doing och Trial and Error är bra metoder för att lära sig saker. Särskilt den sista. ;-)
 
mohei skrev:
Om du har ett objektiv och en +10-lins är det ju bara att prova.

Learning by Doing och Trial and Error är bra metoder för att lära sig saker. Särskilt den sista. ;-)

Suck! Den andra menar jag förståss.

Det man inte har i skallen får man ha i tangentbordet.
 
Tjo,

Nu börjar det snart dra ihop sig! Ska bli väldigt spännande. Har nyligen införskaffat en ryggsäck så man får plats med utrustningen. Har tidigare bara tagit med ett eller två objektiv åt gången..

Kommer någon ha camo-klädsel med sig tro?

Skulle vara kul att få veta ungefär vilken utrustning ni andra kommer att ha med er. Eller det kanske är en hemlighet ;)

/J
 
Joel Höglund skrev:
Kommer någon ha camo-klädsel med sig tro?

Skulle vara kul att få veta ungefär vilken utrustning ni andra kommer att ha med er. Eller det kanske är en hemlighet ;)

/J

Jag kommer nog med stor sannolikhet köra en uppsättning m/90-kläder, åtminstone byxorna tillsammans med en grön tröja.
Maskeringsnätet åker med, just in case. ;o)

<ironi>
Äsch, objektiv hit och dit. Det är hardcore att plåta alla kategorier med 18-55'an. ;D
</ironi>

Nu ska här studiofotas, jävla fruntimmer och deras idéer.
Jag föreslog maskeringsnät och skog, med reflexskärm, men kräsen var hon.
Nåväl, hoppas alla får en fin vårdag. :)
 
Hur löser vi matbiten, finns det någon möjlighet för matlagning eller så ? Eller satsar alla på mackor ?
 
JSL skrev:
Hur löser vi matbiten, finns det någon möjlighet för matlagning eller så ? Eller satsar alla på mackor ?

Det låter på tidigare inlägg som att det finns möjlighet till grillning på därför avsedda platser, och det tänker nog jag och min vän Mållgan utnyttja.
Men mackor är ju alltid schysst i skogen åas. ;)

Känns som att det blir en väska med fotoutrustning, och en väska med övrig utrustning, typ tält och mat. :p
 
Senast ändrad:
För övrigt upptäcker jag att det kan bli vissa svårigheter med att ta sig ut till Tyresta till 08:00 med SL, eftersom första bussen från Gullmarsplan går 09:03...

Finns det möjlighet att tigga skjuts av någon vänlig fotografkollega, tro?

Alternativt åker man dit på eftermiddagen dagen innan och tältar en natt där... :)
 
Jo uppenbarligen finns det platser, men kan vi kanske ordna något gemensamt, fler som är intresserade ?

Jag kommer att ta bilen, vet dock inte varifrån då jag kommer att flytta i maj. Antingen ifrån Västertorp eller Åkersberga, men folk på vägen kan jag fiska upp 4 platser har jag (först till kvarn), förutsatt att ni bor på vägen.
 
JSL skrev:

Jag kommer att ta bilen, vet dock inte varifrån då jag kommer att flytta i maj. Antingen ifrån Västertorp eller Åkersberga, men folk på vägen kan jag fiska upp 4 platser har jag (först till kvarn), förutsatt att ni bor på vägen.

Jag bor i Sollentuna, så det är ju LITE på vägen om du åker från Åkersberga iaf... ;)

Angående mat så vore det ju chill om man kunde sort of äta samtidigt, så man får vädra munlädret lite också. :)
 
Jo Sollentuna är ju skapligt på vägen. Troligen är det så att vi har flyttat till Åkersberga då, så till 95% chans att du kan haka på.
 
JSL skrev:
Antingen ifrån Västertorp eller Åkersberga, men folk på vägen kan jag fiska upp 4 platser har jag (först till kvarn), förutsatt att ni bor på vägen.

Jag bor i Hägerstenåsen och åker gärna med om du åker från Västertorp.

/David
 
Usch vad synd! Jag kommer faktist befinna mig i sthlm vid denna tidpunkt, men jag ska fota ett bröllop! (som iof inte börjar 5, men...) Det är bara att hoppas att det finns någon lika initiativtagande fotiograf i Göteborg som har lust att köra en kopia avv detta arr, fast i Göteborg någon helg efter! *hinthint ;)*
(som student har jag tyvärr inte så överdrivet mycket tid över till att fixa saker, men...)
 
Det är väl just som student man har tid! Nu börjar tråden verkligen att spåra ur!

Janne har jag missat var samligen kommer att vara eller är det inte bestämt ännu ?
 
Galdr skrev:
För övrigt upptäcker jag att det kan bli vissa svårigheter med att ta sig ut till Tyresta till 08:00 med SL, eftersom första bussen från Gullmarsplan går 09:03...

Finns det möjlighet att tigga skjuts av någon vänlig fotografkollega, tro?

Alternativt åker man dit på eftermiddagen dagen innan och tältar en natt där... :)
Ett annat alternativ är att du promenerar från Svartbäcken, som övriga bussar har som ändhållplats. Det är bara drygt 1 km från Svartbäcken till Tyresta.

Olle
 
har en fråga.... hur mycket får man göra med bilderna i datorn. fattar ju att man inte får typ klistra in en fågel o sånt men typ mättnad o kontrast o levels???

tack på förhand!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.