berga
Aktiv medlem
Gunnlaug skrev:
Aktningsvärd... Fotograf 1 eller 2 ???
Zzzzzz...
Naturligtvis är det fotograf 2 som vet hur man får en bra bild utan att riskera livet på sig själv och utrotningshotade djur.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Gunnlaug skrev:
Aktningsvärd... Fotograf 1 eller 2 ???
Zzzzzz...
joelhjort skrev:
Haha...bilder ljuger alltid! Fotografi i sig är en manipulativ konstform. Inget som fastnar på film upplevdes likadant i verkligheten. Det finns någon konstig uppfattning om att fotografi förmedlar någon sorts sanning, men vems sanning? Alla bilder är en reflektion av fotografen och hur denna vill att det ska vara, och kan på intet sätt ses som ärliga eller sanningenliga.
Så varför ska man förkasta när datorn kommer med i bilden, så jävla reaktionärt tycker jag det är. Datorn tar bara det hela till en nya nivå med fler spännande möjligheter.
Lightchaser skrev:
Man ska förkasta ljug och förbannad dikt./Ulf Westerberg
joelhjort skrev:
Jo kom igen, försök du sätta en gräns, det är som att försöka stoppa jorden från att snurra. Kom igen, ge er! Framtiden är här!
Liax skrev:
Därför tycker jag att Blooms bilder är ointressanta och plastiga. Det är inte längre fotografering det handlar om.
/Joakim
Lightchaser skrev:
Man ska förkasta ljug och förbannad dikt. Och det är det när man försöker berätta en historia som inte funnits, antingen den berättas i ord eller med bild. Åsikter som dina gör att vi riskerar att hamna i ett träsk där INGEN tror på bilden längre elelr någonting. Det fins bilder som förändrat historiens gång. De framgångar som naturvården trots allt vunnit de senaset årtiondena hade inte varit möjliga utan bilder, ÄRLIGA sådana. Att kalla det reaktionärt är som att påstå att alla politiker ljuger och inte vill något annat. Fullt så lite tillit till mänskligheten är inte nyttigt.
Men du kanske tycker att Robert Capa's bilder från invasionen i Normandie hade blivit "bättre" om det hade klonats in några massakrerade tyskar på väl valda ställen. "Spännande nivåer" jo, jag betackar mig
Naivt, ja, hellre det än totalt desillusionerad.
/Ulf Westerberg