dumbo
Aktiv medlem
Walle skrev:
Varför trampa på stativgängan?
Och jag som själv brukar störa mig lite på syftningsfel. Men ingen är väl perfekt antar jag.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Walle skrev:
Varför trampa på stativgängan?
shelter skrev:
Heh... mmm.. det här verkar ju helt ok.
http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?itemid=1559582
Men 1795:- ... ajaj. Lär väl som du säger inte bli missbelåten iaf.
janne ö skrev:
Du är studeranden och ansåg dig inte kunna lägga så stor kostnad på ett stativ och varför ska man det. Själv lägger jag hellre mer pengar på film än prylar.
janne ö skrev:
Du svarade på mitt inlägg och ville få det till att jag inte ansåg att man ska köpa stativ av bra kvalitet. Det är självklart att man ska köpa av så bra kvalite som man har råd till.
Fråge ställaren ställde frågan om förslag på bra och billiga alternativ till ett dyrare stativ för som han sa, han är student.
Jag anser att det enbenstativet som jag beskrev är både billigt och mycket bra. har använt det i många år. Som kortast så är det 60 cm och som längst 220cm. Det var en pressfotograf som använde ett och gav mig tipset. passade utomordentligt bra i hop med Canon EOS 1 och långa objektiv.
Men även jag har både lättare och tyngre stativ. men jag väljer efter vad jag behöver. I bilen ligger det alltid ett lättare enbenstativ samt ett Gitzo reporter. Det är kallt på vintern men rätt så stabit till småbild och ej så långa gluggar. Till mellanformat och långa tider så är det ett tyngre Gitzo stativ som gäller, väger som en elfant och kan med hissveven bli över 220 cm. Vintertid använder jag ett trästativ just för att det inte är kallt att hålla i.
Nu har jag fotograferat i många år och har köpt och slitit ut stativ men köper jag ett bra så håller det , helt klart. Men det är inte nödvändigt att alltid köpa nytt, det finns massor av bra begagnat.
Där har du vad jag sa, lägger hellre pengar på film änn att köpa bra skaer dyrt.
dumbo skrev:
Kan det ha varit ett växelhuvud han hade?
http://www.manfrotto.com/product/templates/templates.php3?sectionid=10&itemid=1635