Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stativ på planet

Produkter
(logga in för att koppla)

bjanha

Aktiv medlem
Nån som har några tips på bra sätt att transportera ett Manfrotto 055-stativ på flyget till USA? Går väl knappast som handbagage antar jag.
 
"Går väl knappast som handbagage antar jag."

Då får du väl checka in det =)
Eller varför inte slå flygbolaget en signal och hör med dem om det är okej.
 
Har inte behövt ha stativ så många gånger nyligen men sist det gick inte att ha som handbagage. Inga problem i check-in men senare i säkerhetskontroll det var absolut nej.
 
Jag skickar stativ incheckade. Har fungerat bra hittills. Oftast får jag in det i väskan/ryggsäcken. Ibland får man demontera det lite grann (ta av huvudet brukar räcka för mig).

Bent
 
bjanha skrev:
Nån som har några tips på bra sätt att transportera ett Manfrotto 055-stativ på flyget till USA? Går väl knappast som handbagage antar jag.
Som sagt; lägga i resväskan är nog bäst. De är väldigt kinkiga med bagage numera. När jag senast flög till LA var det inga problem. Hem var värre; efter att ha köat vid incheckning tar de inte längre hand om ditt bagage, de bara väger det. Väskan får du släpa till en annan kö vid en extra-kontroll där väskan blir godkänd av personalen och du intygar att det verkligen är ditt bagage.

Sedan får man bara ha en väska som handbagage.
Det kanske varierar, men så var villkoren i somras.

Tänk på att incheckning måste ske fyra timmar innan avfärd när du ska tillbaka till Sverige. Två timmar för inrikes i USA. De är helt hysteriska numera...! När jag var där första gången kunda jag checka in 10 minuter för inrikesflyg.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.