angelpoison
Aktiv medlem
Jag har köpt ett telezoom ( Nikon 80-200mm f/2.8 AF-D ) men inte fått det än, dock misstänker jag att ett stativ vore bra till objektivet. Jag har en D300, vad ska man kolla efter för stativ? Aldrig sett ett ens
MVH
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det beror på hur och vad du ska plåta. Man klarar ganska mycket handhållet. Själv tycker jag att ett enbensstativ kan vara bra för att ge armarna lite avlastning ibland.Jag har köpt ett telezoom ( Nikon 80-200mm f/2.8 AF-D ) men inte fått det än, dock misstänker jag att ett stativ vore bra till objektivet.
Tack för svar!
Jag har redan ett Manfrotto 190 PRO B + 486 RC2 kulled men blir det inte konstigt att använda det till endast objektivet? Trodde man använde 'enbens' ? Men då kanske det funkar med det jag redan har![]()
Tack för svar!
Jag har redan ett Manfrotto 190 PRO B + 486 RC2 kulled men blir det inte konstigt att använda det till endast objektivet? Trodde man använde 'enbens' ? Men då kanske det funkar med det jag redan har![]()