Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Spräckt glas till LCD-display EOS1D MkIIN

Produkter
(logga in för att koppla)

harre3

Medlem
Mitt första inlägg! Tänkte bara fråga om det är någon som vet vad ett spräckt skyddsglas till displayen på ovan nämnda kamera kan tänkas kosta att byta. Hoppas man inte måste byta hela LCD-n bara för att glaset är spräckt?

om lcd'n är spräkt så serdu inte någon bild,alt.attdet ser ut som om det har runnit ut bläckpå den. om bilden ser bra ut bakom sprickan är det nog bara skyddet.

själva skyddet e nog inte så dyrt,men tror att jobbet kostar desto mer.

om du ringer Mk-electronics i Mölndal/Göteborg så får du pris på delen. Annars får du ringa Canon om du vill ha hjälp med bytet.

Tack

Det ser bra ut bakom glaset, så skärmen har klarat sig. Jag kontaktar Canon. Tack för snabbt svar!

Återkom gärna när du fått ett pris. Jag gissar på 300SEK inkl. jobb.
Är du händig kanske du kan montera dit plastbiten själv.

Jag ringde Stockholms Central Service. De gissade på tusenlappen inkl. jobb. Tycker det låter dyrt, forskade med MK Electronics för köp av delen, de återkommer med pris inom kort hoppas jag!

Fått pris från MK

Nu har jag fått svar från Mk i Gbg. 240:- inkl. frakt för delen. Jobbet får jag låta ngn fotoverkstad i Sthlm göra.

Re: Fått pris från MK

harre3 skrev:
Nu har jag fått svar från Mk i Gbg. 240:- inkl. frakt för delen. Jobbet får jag låta ngn fotoverkstad i Sthlm göra.

Jag läste en tråd på DP där en person bytte glaset på en 20D, med bilder och ingående information, det såg inte svårt ut alls.

kent.

Byte av täckglas på d1x kostade för några år sedan 850:- så en tusing låter rimligt
Mikael

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar