jdandanell
Aktiv medlem
Ursäkta att jag klippte lite men jag ville svara på detta. Anledningen till min ursprungsfråga var att man trots allt sällan pratar kamera när det gäller sportfoto. De flesta trådar handlar om vilka objektiv som är optimala till vilka sporter m.m.AFJ skrev:
Förstår inte vad du är ute efter? Om du kollar in vilken sportarena som helst så är det en helt öveväldigande majoritet av proffsfotograferna som använder Canon. Troligen har de valt Canon för att de tycker det är det bästa verktyget.
...
Är detta för att det inte finns några andra val än just 1DmkIII eller vad proffsen nu kör med eller finns det vissa kameror som passar bättre till vissa sporter än andra?
Mitt mål var inte att skapa en Canon vs Nikon tråd
Det finns ju trots allt lite sporter där inte ljuset är största problemet och/eller korta slutartider. En frågeställning var ju om man först var tvungen att bestämma sig för om det handlar om utomhus eller inomhussporter innan man kan kröna en vinnare.
Det låter som om alla hade köpt en 1DMKIII om inte pengar hade varit något bekymmer för att fotografera sport alla kategorier. Visst, det är säkert så men argumentet att den tar 10 bps är ju inte allena ett argument som håller då andra kameror har liknande möjligheter.
Jag har inga problem med om alla röstar på Canon 1DmkIII men det vore kul att höra varför.