Annons

Speciellt ljus, hur gör jag?

Produkter
(logga in för att koppla)

Syndal

Avslutat medlemskap
Jag klickade runt mig på Deviantart sidan och sökte på "UV filter" och fick upp den här personens bilder. jag fastnade för dem direkt, dom ser så overkligt vackra ut. himlen blir liksom så speciell. om ni ser dom bilderna, kan någon på något sätt förklara hur man lyckas?

jag sökte ju på UV filter , han hade använt det i bilderna. så jag tänkte att det kunde vara en del till att himlen och resten av bilderna blev som dom blev. så jag köpte ett UV filter..

hjälp!

Syndal skrev:
Jag klickade runt mig på Deviantart sidan och sökte på "UV filter" och fick upp den här personens bilder. jag fastnade för dem direkt, dom ser så overkligt vackra ut. himlen blir liksom så speciell. om ni ser dom bilderna, kan någon på något sätt förklara hur man lyckas?
Du får nog utveckla din fråga lite mer, kanske bifoga en länk till den bild du tänker på.
Så som du skrivit nu är det ju omöjligt att förstå vilken person eller vilken bild du pratar om.

jag sökte ju på UV filter , han hade använt det i bilderna. så jag tänkte att det kunde vara en del till att himlen och resten av bilderna blev som dom blev. så jag köpte ett UV filter..

Ett UV-filter ger en minimal effekt på dina bilder. Många använder UV-filter på sina objektiv främst för att skydda objektivets frontlins från smuts och repor.

Det är inte så att du blandat ihop det med ett polarisationsfilter, dessa brukar kunna ge djupt "vykortsblå" himlar om det är såna du tänker på. Som sagt, svårt att veta utifrån din fråga.

Lasse C skrev:
Hej!

Jag googlade på "Deviantart" och gick in på den första sidan i sökresultatet: http://www.deviantart.com/
Där sökte jag på "uv filter" i sökrutan och kom till den här sidan: http://search.deviantart.com/?section=browse&qh=boost:popular+age_sigma:24h+age_scale:5&q=uv+filter
Jag skulle tro att det är den Nathalie menar.

Mvh.
Lasse C

Precis så gjorde jag också. Men Nathalie pratar ju om en viss persons bilder. Och det är omöjligt att veta vilken person, och därmed vilka bilder hon menar.
Den enda gemensamma nämnaren på de bilderna är ju att alla är tagna med ett UV-filter framför gluggen, inga speciella effekter av det.

Precis som med IR filter är det väl två typer. Normala UV filter blockerar UV medans det dom frågas efter släpper igenom UV.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar