knutte59
Ny medlem
Jag är precis nu som medlem här på fotosidan och jag gillar den. Men jag undrar om det så kallade spårningssystemet. Det finns inget sådant system som fotosidan påstår att de använder när det ska spåras om någon kör med dubbla identiteter. Det enda man kan spåra är IP-nummer, alltså datorer, men man kan aldrig veta vem som sitter vid just den specifika datorn. Ibland sitter jag vid min dator, ibland sitter min fru där, ibland sitter mina barnbarn där. Vi har kanske ett konto på Fotosidan alla. Hur ska man kunna spåra vem som sitter där just vid ett specifikt tillfälle? Jag skulle ju kunna ha ett konto med ett namn som jag använder hemma och ett konto med ett annat namn som jag använder när jag sitter på jobbet. Hur ska administratörerna på Fotosidan kunna spåra det?
Jag tycker inte att det finns någon anledning att ha anonyma konton, så jag är helt och hållet på samma linje som Fotosidan i det fallet. Det jag vill säga är bara att ett sådant spårningssystem som FS påstår att dom har, inte finns. Jag jobbar med IT och säkerhetsfrågor så jag skulle ha vetat om det hade funnits något liknande. Och om det hade funnits så skulle det inte finnas några hackare överhuvudtaget.
Jag tycker inte att det finns någon anledning att ha anonyma konton, så jag är helt och hållet på samma linje som Fotosidan i det fallet. Det jag vill säga är bara att ett sådant spårningssystem som FS påstår att dom har, inte finns. Jag jobbar med IT och säkerhetsfrågor så jag skulle ha vetat om det hade funnits något liknande. Och om det hade funnits så skulle det inte finnas några hackare överhuvudtaget.