Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Spår efter vad?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hoppsan...jag råkade ta bort den i en liten städiver jag hade... Ska lägga upp den igen ikväll när jag kommer hem...

/Hasse

Men är det inte klövspår? Jag ser två fördjupningar i cirkelns högra del, är det dem du syftar på? Och du har ingen annan bild?
/ Jens

Holmström skrev:
Men är det inte klövspår? Jag ser två fördjupningar i cirkelns högra del, är det dem du syftar på? Och du har ingen annan bild?
/ Jens

Nej, jag har ju inte det...
Det är 4 fördjupningar jämnt fördelade men dom 2 till vänster syns väldigt dåligt i det platta blixtljuset, dessutom täcker lövet till vänster en del av det längst till vänster. Klantigt av mig.

Ovanifrån syntes dom inte alls då djuret har sjunkit ner i den mjuka leran och glidit framåt så fördjupningarna har liksom trycks in framåt.

Det skulle ju iofs kunna vara ett (väldigt)litet rådjur som stått med klövarna tätt ihop...

Okej... Ja det första som slog mig innan jag läste din beskrivning var vildsvinspår. Men då hade jag gärna velat se lättklövarna också för att kunna fastställa med mer säkerhet. Men då du själv uppfattade att spåret är avtryck från ett hunddjur så blir jag väldigt osäker. Det är så svårt att uppfatta bilden när man inte själv varit med på plats. Men om det nu skulle vara varg så går det ändå inte att fastställa det genom enbart en spårstämpel. Det krävs att man spårar minst ett par kilometer. Och ändå kan man inte alltid vara 100% säker. Det är vanligt att folk tar fel på hundspår och vargspår, även erfarna vargspårare går ibland bet på den uppgiften. Men visst är det spännande med spåravtryck, och speciellt då de kommer från våra stora rovdjur.
/ Jens

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar