Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sover svenska Canon?
- Trådstartare Jordi
- Start datum
Anders Östberg
Guest
Jag tror du överskattar din, min och Fotosidans betydelse. Kritik här påverkar möjligen individuella personer hos Canon Sverige som tycker att det är trist men det enda som verkligen betyder något idag är senaste kvartalets försäljningssiffror. En diskussionstråd på Fotosidan lär inte påverka detta ens på marginalen.
stoltz
Aktiv medlem
Jag håller med Anders helt och hållet...
Samtidigt förundras jag över hela diskussionen och det STORA ALLVAR den drivs med i vissa fall:
"Canon har inte de senaste gluggarna på sin sida och det är jätteallvarligt och för djävligt!"
Nu har det konstaterats att dom inte finns där och till och med varför - Det saknas översättningar. Informationen om gluggarna finns säkert på annat håll, använd google är mitt tips.
Visst är det trist att tillverkare inte uppdaterar sina sidor, det tycker jag också. Men det är ju knappast något att hetsa upp sig över och till med köra igång "cock-fights" som vissa delar av tråden kännetecknas av.
Om man tycker att Canons sidor suger, så kan man ju även nyttja ett par andra alternativ:
1. Ringa Canon och fråga om dom kan skicka infon, i dagens informationssamhälle finns det FORTFARANDE telefoner.
2. Ringa Konsumentombudsmannen och klaga.
3. Ringa Sverker
4. Bygga en egen Canon-sida i Frontpage som inte har de brister som den nuvarande sidan har. Sen kan man sitta och titta på den, samtidigt som man myser och förundras över hur mycket bättre den är.
Samtidigt förundras jag över hela diskussionen och det STORA ALLVAR den drivs med i vissa fall:
"Canon har inte de senaste gluggarna på sin sida och det är jätteallvarligt och för djävligt!"
Nu har det konstaterats att dom inte finns där och till och med varför - Det saknas översättningar. Informationen om gluggarna finns säkert på annat håll, använd google är mitt tips.
Visst är det trist att tillverkare inte uppdaterar sina sidor, det tycker jag också. Men det är ju knappast något att hetsa upp sig över och till med köra igång "cock-fights" som vissa delar av tråden kännetecknas av.
Om man tycker att Canons sidor suger, så kan man ju även nyttja ett par andra alternativ:
1. Ringa Canon och fråga om dom kan skicka infon, i dagens informationssamhälle finns det FORTFARANDE telefoner.
3. Ringa Sverker
4. Bygga en egen Canon-sida i Frontpage som inte har de brister som den nuvarande sidan har. Sen kan man sitta och titta på den, samtidigt som man myser och förundras över hur mycket bättre den är.
P.R.
Aktiv medlem
För att det skall vara besvärande för Canon krävs det rimligtvis att kritiken handlar om något som många kunder kan tänkas instämma i.hornavan skrev:
Canon vet att det är många som läser FS och då är det inte bra att få kritik där.
I detta fall är ni några stycken i tråden som är upprörda och minst lika många som tycker det är en ointressant petitess. Om många har den senare uppfattningen blir tråden snarast god reklam för Canon, eftersom ett påhopp som anses fånigt istället ger sympatier åt den påhoppade.
Ett klagomål från kunder om att nya produkter inte annonseras snabbt nog är ju i grunden också ett uttryck för en enorm lojalitet med fabrikatet, vilket knappast heller kan anses vara negativt för Canon.
Jordi kanske jobbar med gerillareklam och har iscensatt denna tråd för Canon?
salar
Aktiv medlem
Jag håller med Anders helt och hållet...
3. Ringa Sverker
4. Bygga en egen Canon-sida i Frontpage som inte har de brister som den nuvarande sidan har. Sen kan man sitta och titta på den, samtidigt som man myser och förundras över hur mycket bättre den är
.
Instämmer,det finns väl värre saker än att canons sida inte är uppdaterad med det allra senaste
3. Ringa Sverker
4. Bygga en egen Canon-sida i Frontpage som inte har de brister som den nuvarande sidan har. Sen kan man sitta och titta på den, samtidigt som man myser och förundras över hur mycket bättre den är
.
Instämmer,det finns väl värre saker än att canons sida inte är uppdaterad med det allra senaste
tormig
Aktiv medlem
De darrar säkert av skräck i Solna ...hornavan skrev:
Jag är säker att det når fram till Canon att vi bråkar på FS och det slår nog hårdare än om vi försöker gå direkt till Canon.
Det är som ”att gå till tidningen”. Canon vet att det är många som läser FS och då är det inte bra att få kritik där.
Slowfinger
Aktiv medlem
stoltz skrev:
Dra ner lite på testosteronet och adrenalinet innan du hoppar på mig, Lars och andra som inte tycker som du?
Om du hade läst mitt inlägg, så handlar det definitivt om ämnet, som defintivt intresserar mig - Dessutom står det i min fulla rätt att skriva i tråden med humor och annat som kan eventuellt vara av nytta.
Okej - jag fattar tyvärr inte riktigt din "humor" som t.ex:
"Information skall läggas ut så fort den finns, det låter som en kommentar från en bortskämd cyberpunk-slyngel"
Du driver dessutom med andras inlägg genom att göra liknelser som:
"Dåligt av Canon att inte skicka med en tub med Kalles kaviar, nu när jag har betalat så mycket för en kit-glugg"
osv osv.
Sådant andas ironisk aggressivitet och då tror jag att vi är två som behöver "tagga ner".
Ironi passar ofta inte bra i skrift - speciellt inte i ett forum som diskuterar något som trådskaparen tycker är angeläget. Och fler med honom. Är det inte viktigt för dig - fine.
Jordi
Aktiv medlem
Jordi skrev:
70-200 4L IS finns redan i handeln men inte på svenska Canons sida. Detta gäller även nya Canon G7
och en del andra nya gluggar. Slött
Det började så här.
En fråga i rubriken, lite sanna påståenden
och ett inte alltför hårt adjektiv.
Intressant att ni som uppfattade detta som störande gnäll orkade skriva så mycket om något som ni
uppenbarligen inte tycker spelar någon roll alls.
Jag har en pappa, jag behöver inte fler.
Puss
stoltz
Aktiv medlem
Slowfinger skrev:
Okej - jag fattar tyvärr inte riktigt din "humor" som t.ex:.......
Sådant andas ironisk aggressivitet och då tror jag att vi är två som behöver "tagga ner".
Ironi passar ofta inte bra i skrift - speciellt inte i ett forum som diskuterar något som trådskaparen tycker är angeläget. Och fler med honom. Är det inte viktigt för dig - fine.
Är man inte beredd på att diskussionen kan dra åt olika håll, så kanske man inte skall lägga upp diskussionen i ett forum. Tåler man inte att andra inte tycker att problemet är lika stort, så kanske man inte skall diskutera problemet?
Jag tror inte att jag behöver tagga ner eftersom jag inte var aggressiv från början, däremot tycker jag att du skall se över dina testosteronstinna inlägg riktade mot Lars...
Om du inte greppar min humor så får det stå för dig, alla har vi ju olika smak. Men du verkade förstå ironin, trots att den inte gick hem i ett forum
Slowfinger
Aktiv medlem
Att andra inte tycker att problemet är så stort är naturligt. Men att göra sig lustig över ett ämne som någon annan tycker har betydelse och ironisera över detta är en helt annan sak.
Puss!
Puss!