Nej, du har rätt Gunnar! Jag har inte skrivit något sådant. Vad jag menade var att jag inte reagerade lika som du på det inlägget. Skulle kanske varit tydligare där. Fast jag tyckte jag skrev det.
Men som framgår av mitt inlägg så menade jag att hela det segmentet ( mer påkostade APS-C tjockkameror) som enhet. Vi har där 6 tillverkare (Sony, Nikon, Canon, Pentax, Olympus och Sigma).
Olympus har ju kvar sin promodell som egentligen är en 4/3 men jag räknar den dit. Sigma har sin numera prissänkta senaste modell med Foveonsensor (Går att få för 20.000:- numera. Kostade väl initialt nästan 70.000
. Sony har den modernaste i A77, men segmentet som sagt var är ganska stillastående.
I mina tankar kommer jag fram till att det skulle kunna bero på att billigare FF-kameror är i faggorna samt att det rejäla uppsvinget för spegellösa systemkameror inte är slut ännu. Lägger man därtill det faktum att Nikon med sin D3200 på 24 Mp i instegssegmentet numera med kitoptik kan fås för under 6.000:- och Sony resp Canon har flera bra presterande instegsmodeller så kanske det blivit ekonomisk opintressant för tillverkarna att satsa för mycket krut på just det segmentet in lägget handlade om.
Jag tror så i alla fall.
//Lennart