Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
Nja... Instegs och mellan stegs modellerna typ 550D brukar sjunka en del, eller erbjudas med paket av två objektiv, det kommer en ny varje år av dessa modeller, tex 550D ligger forfarande kvar för försäljning fast 600D och 650D kommit.
Det var mera tydligt förr under den analoga tiden, Canon AE-1 köptes av ingenjörerna och Konica av golvjobbarna, gubbarna på backen som hade tunga manuella jobb värdesättes aldrig, lönen var ganska så dålig.
Det har aldrig bara varit lön som styrt dessa preferenser Bengt. Kommer du inte ihåg uttrycket att saker klassades som "klassfientliga" på 60- och 70-talen. En portfölj kunde definitivt vara klassfientlig om det exv. inte var en klassisk "bandyportfölj" möjligen, som populasen använde att bära termosen med kaffekask i på bandymatcherna. De åkte även med på hockeymatcherna förrr i tiden innan innearenorna byggdes och alla stod där i kylan. För de som inte sett en sådan så var de gjorda av ett ljusbrunt läder med pressad textur och två fickor på utsidan där låsen satt. Jag hittade en i farsans dödsbo som var just av sagda sort förbättrad med issoband runt handtaget. Lite kult var det allt! Det var en massa mer Jante förr och jag kan tänka mig att det var än mer uttalat på små bruksorter!