Bengf
Aktiv medlem
...fast jag vill gärna ha en kamera som hanterar dåligt ljus bättre än vad A700 gör...och jag vill inte byta system!!
Så det är väl bara att vänta...det är vi ju vana vid.
Betänk att Sony trots allt är ganska färska, A700 är deras andra kamera, och den första som går in i semipro-klassen. Foto skriver att kameran tangerar proffsnivå. Nikon hade isoproblem under flera år, där D300 var den som höjde sig. Deras mycket påkostade D2H- D2Hx som tillhörde den högre klassen, var inget vidare med bruset, nämner detta för att skapa relevans, och att sony måste fila som tusan för att hitta dom rätta nycklarna, tro inget annat. Nikonteknikarna vet vi är skickliga med maratonerfarenhet, vill med det belysa att dett inte är så himla lätt tekniskt att få till det. Isokampen tog sådan plats och koncentration, att dom för tillfället knuffade undan utvecklingen av autofokusen, som jag ser det. Nya 500-serien tyder på att Sony har tagit ett steg till på isostegen. (vet inte så mycke ännu hur dom klarar sig dock). Tålamodet hos mig har varit väldigt dåligt, men börjar inse att det inte går att hoppa för högt utan tung träning. Vänl.//Bengt.