PMD
Aktiv medlem
Då får de väl välja något annat än m4/3 istället för att klaga på att det inte finns någon "småbildskompatibilitet" i det systemet?Kanske för att det verkar finnas en hel del människor som vill ha spegellösa kameror med fullformatskvalitet?
Den här tråden handlar ju om Sonykamerornas framtid. Vad jag har sett backar alla kamerasegment idag, förutom avancerade kompaktkameror och spegellösa. Och vad hittar man inom dessa segment?
RX100, RX100 II, RX100 III, RX1 och RX1R, respektive A6000, A7, A7R och A7S. Särskilt mycket från andra tillverkare hittar man väl inte inom dessa segment?
Titta en gång till. Det finns en del bra grejer från andra tillverkare också. Med skygglapparna på så missar man nog en del.
Visst är Sonys kameror bra, men de är inte perfekta. A7-serien saknar t.ex. bildstabilisering, vilket jag tycker är mycket tråkigt och det är den största anledningen till att jag är mycket tveksam till att skaffa en sådan kamera. Sony har ju den tekniken redan så man kan tycka att det är obegripligt att de inte stoppade in den i A7-serien. Det blir mindre obegripligt om man tror på teorin att E-kamerorna har konstruerats av Sonys ursprungliga kameraavdelning där Minolta-folket inte har haft så värst mycket inflytande.