hornavan
Aktiv medlem
Det är 18 mil från Arjeplog till Ammarnäs.Ta en kik på en karta var Ammrnäs ligger.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är 18 mil från Arjeplog till Ammarnäs.Ta en kik på en karta var Ammrnäs ligger.
Men självklart kan man sur när det inte funkar som det borde! Jag är sur på Godox som ger som enda möjlighet att uppdatera FW genom en app som inte är certifierad på Windows plattform. Vad är det för kinesiska spionprogram som följer med när man passerar alla säkerhetsspärrar för att installera den appen?
En blixt går ju av naturliga orsaker inte att uppdatera via minneskort ...
Både ja och nej, faktiskt. En del av Nikons blixtar går att uppdatera via minneskort, men man använder förstås kamerahuset för att läsa minneskortet och prata med blixten. Godox har dock inga kamerahus som är villiga att prata med blixtarna...
Macbook Pro från 2013 och framåt går att uppgradera till senaste macOS. Om du har en äldre så går det att uppgradera till hyfsat sena versioner av macOS. Sonys uppdateringsprogram går att köra i macOS 10.14 som går att köra på en del MacBook Pro-modeller från 2010 och 2012.jag har kvar en gammal MacBook Pro, men den är för gammal för att uppdatera med.
Man kan ju alltid hoppas att kameraförsäljarna informerar sina kunder att inte köpa Sony om kunder har Mac.
Vad skulle vitsen vara att ”få mer postningar”?Skriver du bara i tråden för att få mer postningar och tramsa? En blixt går ju av naturliga orsaker inte att uppdatera via minneskort ...
Hälften av inläggen i den här tråden är ju rena dumheter av folk som inte har bättre för sig än att obstruera eller inte orkat sätta sig in i vad det handlar om, vilket tyvärr verkat blivit mer eller mindre standard på FS forum nu för tiden. Många av de som postar dessa inlägg verkar också tro att de är roliga (men jag lovar - ni är inte det). Suck!
Godox ocertifierade app till PC går inte att installera eftersom min arbetsgivares datorers säkerhetsinställningar inte tillåter det.Ok då, men det fungerar förstås bara med originlblixtar (samma med objektiv). Min poäng var ju att somliga mest verkar roa sig med att tramsa sönder hela tråden.
Anledningen att jag vill uppdatera är att kameran (A73) har lite hyss för sig, bland annat visar den inte tagna bilder när jag trycker på play-knappen.Problemet verkar ju vara löst för TS, åtminstone för den här gången genom att göra uppdateringen på en lånad Windows-dator, och ett förslag på långsiktig lösning finns i form av att uppgradera operativsystemet i en befintlig äldre mac-dator, sannolikt x86-baserad. Lösningen med att låna en dator kan ju annars vara ett trevligt svepskäl för ett besök med förtäring av kaffe och medhavd konditoriprodukt medan uppdateringen pågår.
Det har inte framgått i tråden varför just den här uppdateringen var så angelägen och om uppdateringen verkligen löste de eventuella problem som fanns med kamerans firmware. Jag föreställer mig att uppdateringarna inte dyker upp så ofta och förändringen efter en uppdatering är väldigt liten, och att man kanske inte ens märkt av de problem som uppdateingen avser att lösa.
Spelar väl ingen roll hur angelägen den är eller ej sånt är totala rötägg som inte fixat stöd för en deras idiotiska lösning.Problemet verkar ju vara löst för TS, åtminstone för den här gången genom att göra uppdateringen på en lånad Windows-dator, och ett förslag på långsiktig lösning finns i form av att uppgradera operativsystemet i en befintlig äldre mac-dator, sannolikt x86-baserad. Lösningen med att låna en dator kan ju annars vara ett trevligt svepskäl för ett besök med förtäring av kaffe och medhavd konditoriprodukt medan uppdateringen pågår.
Det har inte framgått i tråden varför just den här uppdateringen var så angelägen och om uppdateringen verkligen löste de eventuella problem som fanns med kamerans firmware. Jag föreställer mig att uppdateringarna inte dyker upp så ofta och förändringen efter en uppdatering är väldigt liten, och att man kanske inte ens märkt av de problem som uppdateingen avser att lösa.
Jag har som jag tidigare nämnt en Sony-mobiltelefon och det brukar ungefär en gång per månad komma en firmware-uppdatering till den, som naturligtvis installeras OTA (så man jan ju tycka att det skulle kunna gå till på samma sätt med en kamera, åtminstone över WiFi). Informationen om vad den där uppdateringen innebär är gamska knapp. Det enda man brukar få veta är att den nya uppdateringen kommer att göra telefonen lite bättre än vad den var förut. Jag antar att informationen om kamerauppdateringarna är lika knapphändig.... Det blev inte bättre med uppdateringen, ...
Har du provat att återställa till fabriksinställningar? Det brukar vara tipset när kameror (och annat) uppför sig konstigt.[…]
Det blev inte bättre med uppdateringen, men nu sätter jag mitt hopp till Youtube.
[…]
Stackars kundsupport. Sitta som företagets ansikte utåt, men inte ha inblick i produktlivscyklerna.Tänkte att jag skulle fråga Sony-supporten om de har något att tillföra i debatten. Detta är svaret jag fick.
Tack för ditt svar i ärende: 22873695
Vi får beklaga att det uppstår problem när du använder Mac datorer och det ska funka med macOS 10.14, 10.15, 11 men
däremot endast datorer med Intel processorer. Om det senare kommer att bli kompatibelt med Apple Silicon processorer,
det kan vi för närvarande inte svara på.
Om du har några ytterligare frågor, så är du varmt välkommen att kontakta oss på 08-587 69 220 (Mån-Fre 09:00-17:00).
Med vänliga hälsningar.
Wow, är du Sony Pro support eller vanlig?Tänkte att jag skulle fråga Sony-supporten om de har något att tillföra i debatten. Detta är svaret jag fick.
Tack för ditt svar i ärende: 22873695
Vi får beklaga att det uppstår problem när du använder Mac datorer och det ska funka med macOS 10.14, 10.15, 11 men
däremot endast datorer med Intel processorer. Om det senare kommer att bli kompatibelt med Apple Silicon processorer,
det kan vi för närvarande inte svara på.
Om du har några ytterligare frågor, så är du varmt välkommen att kontakta oss på 08-587 69 220 (Mån-Fre 09:00-17:00).
Med vänliga hälsningar.
Vanlig.Wow, är du Sony Pro support eller vanlig?