Annons

Sony DSC-H1?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!
Jag funderar på att köpa en ny digitalkamera och just nu lutar det mest åt Sony DSC-H1. Någon som har några erfarenheter av den kameran och vill dela med sig?

/Johanna
 
Hej

Kika in på Allradio och kläm på den. Det jag störde mig lite på var den elektroniska sökare. Lite som att titta i ett långt rör.... Annars verkar det vara en riktigt trevlig kamera.

/Joakim
 
Jag äger den och tycker det är en solid kamera på de flesta sätt. Den jämförs ofta med Canon S2 IS och är några hundringar billigare. Men å andra sidan måste man köpa MemoryStick som ju är dyrare än Canon:s SD. Jag gillar att filma och där stör det mig att zoomfunktionen inte fungerar när man filmar. Men några stora brister har jag svårt att se. 12x zoom med bildstabilisering är en nästan gudomlig upplevelse. Och ändå kostar kameran bara runt 4000 kr. Härligt stor lcd. Men som sagt, titta på Canons 12x också!
 
Jag köpte en Sony 828 och jag ångrade mig efter ett år att jag inte köpte en system kamera. Dom är så pass billiga nu så jag tycker att man ska överväga det istället. Nu kostade ju iförsig 828 nästan 10000:-

/Daniel
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.