Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Sony A560 & A580
- Trådstartare pet
- Start datum
pet
Aktiv medlem
Har man en 550 som jag, undra om det är värt att uppgradera till 580 eller vänta på a700-uppf.
hmmmm...
Svårt o säga då man inte vet den riktiga specen än men den största skillnaden nyheten är väl videofunktionen så om den inte är viktig/intressant så skulle jag vänta o se om A700an efterföljare kommer/släpps på mässan i höst.
pet
Aktiv medlem
Jag vill ju ha efterföljaren till a700:an
Samma här(har dock inte tänkt o köpa den )...med tanke på hur hårt Sony satsar så kommer/släpps den förhoppningsvis på mässan i höst.
Vevo
Aktiv medlem
Jag hoppade både 900 och 850 men det kanske blir en 900 i allafall (och en uppföljare till 700)Samma här(har dock inte tänkt o köpa den )...med tanke på hur hårt Sony satsar så kommer/släpps den förhoppningsvis på mässan i höst.
Jag är fortfarande toknöjd med min 700 trots att jag haft den sedan den kom så det är inte akut men det suger i köptarmen
Dannegr
Aktiv medlem
Svårt o säga då man inte vet den riktiga specen än men den största skillnaden nyheten är väl videofunktionen så om den inte är viktig/intressant så skulle jag vänta o se om A700an efterföljare kommer/släpps på mässan i höst.
Videofunktion är totalt ointressant för mig !
pet
Aktiv medlem
Videofunktion är totalt ointressant för mig !
Då hade jag avvaktat om dom nya kamerorna nu inte bjuder på några större överraskningar.
pet
Aktiv medlem
Jag hoppade både 900 och 850 men det kanske blir en 900 i allafall (och en uppföljare till 700)
Jag är fortfarande toknöjd med min 700 trots att jag haft den sedan den kom så det är inte akut men det suger i köptarmen
Hehehe ja suget i köptarmen känner man ständigt av när det kommer nya o intressanta prylar
FlyerOne
Aktiv medlem
Det är nog mindre sannolikt att A700:ans efterträdare kommer att släppas redan till PhotoKina-mässan nästa månad. Dels har insiktsfulla personer sagt att det blir 2 vanliga plus 2 Pellix-kameror, och dels har Sony själva sagt att de jobbar hårt för att få A700-efterföljaren klar före årsslutet, men de verkar inte säkra på att kunna klara det. Men visst kan en mockup kanske ev. komma att visas på mässan.Svårt o säga då man inte vet den riktiga specen än men den största skillnaden nyheten är väl videofunktionen så om den inte är viktig/intressant så skulle jag vänta o se om A700an efterföljare kommer/släpps på mässan i höst.
pet
Aktiv medlem
Image-resource och A560:
http://www.imaging-resource.com/PRODS/AA560/AA560A.HTM
och A580:
http://www.imaging-resource.com/PRODS/AA580/AA580A.HTM
http://www.imaging-resource.com/PRODS/AA560/AA560A.HTM
och A580:
http://www.imaging-resource.com/PRODS/AA580/AA580A.HTM
Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
Det är nog mindre sannolikt att A700:ans efterträdare kommer att släppas redan till PhotoKina-mässan nästa månad. Dels har insiktsfulla personer sagt att det blir 2 vanliga plus 2 Pellix-kameror, och dels har Sony själva sagt att de jobbar hårt för att få A700-efterföljaren klar före årsslutet, men de verkar inte säkra på att kunna klara det. Men visst kan en mockup kanske ev. komma att visas på mässan.
Vad är det i A700-efterföljaren som du tror kommer göra en entusiastfotograf villig att betala dubbla priset för vad en A580 kommer kosta? A580 verkar vara en ganska full av funktionalitet. Jämför man den med exv. en A850 eller A900 så är det ju en hel del som dessa inte har. De känns allt mer omoderna bortsett från sina FF då.
Vädertätning? Mer välbyggt hus? Övriga funktioner då ????
waconda
Aktiv medlem
Vill kunna välja fler mellansteg i ISO-hanteringen än de normala 100 200 400 800 1600 osv.
men har dom tydligen inte i nya 580....
Saknar också fokusjustering...
Dum fråga Dannegr men hur menar du med saknar fokusjustering? menar du att du med en eller flera knapptryckning ändra AF:s fokuspunkter?
Själv tror jag inte jag saknar något. Denna a580 verkar vara en stänkare i krysset. Det ska bli vansinnigt skoj att känna, klämma och provfota med dom här nya kamerorna. Jag börjar tom fundera över att strunta i nya a7XX då dom här kamerorna räcker och blir över för min kompetens. En ny a7XX till mig är nog lite som att kasta pärlor för svin är jag rädd
pallep
Aktiv medlem
Dum fråga Dannegr men hur menar du med saknar fokusjustering? menar du att du med en eller flera knapptryckning ändra AF:s fokuspunkter?
Själv tror jag inte jag saknar något. Denna a580 verkar vara en stänkare i krysset. Det ska bli vansinnigt skoj att känna, klämma och provfota med dom här nya kamerorna. Jag börjar tom fundera över att strunta i nya a7XX då dom här kamerorna räcker och blir över för min kompetens. En ny a7XX till mig är nog lite som att kasta pärlor för svin är jag rädd
Fokusjustering för bak/frontfokuserande objektiv. a850 och a900 har detta.
pet
Aktiv medlem
Han menar nog AF-kalibrering så man kan justera FF/BF...dock fungerar det bara tillfredställande på objektiv med fasta brännvidder...sen verkar ju Sonykamerorna överlag vara rätt befriade från FF/BF.
A7XX lär få ett tätat hus i metall,troligtvis mer inställningsmöjligheter när det gäller videofunktionen mm och kanske bättre/mer avancerad AF...utöver det så vet jag inte riktigt vad man mer kan förvänta sig att den skall erbjuda utöver det som A560/580 erbjuder.