Annons

Sony a550 Batterigrepp

Produkter
(logga in för att koppla)

Freddy_82

Ny medlem
Hej! har en Sony a550.
Köpte ett batterigrepp i dag. Dok inte original.
Men jag trodde att kameran skulle visa status för batterierna, men jag får bara upp för ett. Ända skillnaden är att det står en 1:a framför batteri indikatorn.
Nån som har samma problem?
Eller är det bara original greppet som visar status för två batterier?

MVH
Freddy

Troligen. Piratgreppen brukar oftast vara förenklade - där är det ju lägsta möjliga pris som har högsta prioritet.

piratgrepp a 550

Hej
Köpte en 550 med "Kinagrepp" det slukade batteri och indikerade bara ett batteri.
Köpte originalgrepp och det fungerar utmärkt, indikerar två batterier och har betrydligt längre batteritid.
hej.

Snabba svar här :)
Okej låter ju inte så bra. Har inte märkt att det drar slut på batterierna fortare än normalt. Men har skicka lite frågor till affären jag köpte det i och väntar nu på svar. Tur att man har öppet köp.

Mvh
Freddy

Det där är inte min erfarenhet av 3:e parts greppen.
har ett tredjeparts nu, Meike, till min A580. Med två st. original Sony-batterier så utnyttjas bägge. Batterierna används inte parallellt, utan först det ena sen det andra så att man kan skifta runt.

Är det original Sony infolithium-batterier du har? Om du köpte med ett tredjeparts batteri också så tror jag snarare att det är batteriet än greppet. jag har haft samma symptom med tredjepartsbatterier och Sony originalgrepp till A850.

/Mats

Hej!

Har testat lite till nu! och när batteri 1 tar slut så dör kameran. Kan inte se batteri 2 i displayen men när jag sätter i det direkt i kameran så visar det att det är 22% kvar.

Har ett original batteri och ett "pirat". Bägge funkar fint utan greppet och bägge funkar fint i greppet OM det sitter på batteri plats2.

Kan ju vara så att jag har fått ett defekt grepp. ska ringa o prata med affären i morgon när de öppnar för att se hur vi ska göra.

(greppet är tillverkat av Meike)

MVH
Freddy

Hej!

Har testat lite till nu! och när batteri 1 tar slut så dör kameran. Kan inte se batteri 2 i displayen men när jag sätter i det direkt i kameran så visar det att det är 22% kvar.

Har ett original batteri och ett "pirat". Bägge funkar fint utan greppet och bägge funkar fint i greppet OM det sitter på batteri plats2.

Kan ju vara så att jag har fått ett defekt grepp. ska ringa o prata med affären i morgon när de öppnar för att se hur vi ska göra.

(greppet är tillverkat av Meike)

MVH
Freddy

Ok, jag ska prova ordentligt, kan inte svära på mina egna uppgifter, brukar alltid ladda batterierna regelbundet.. Har ett likadant Meike till A580 och 4 st. original Sony NP-FM500H, men just nu är det laddning i alla, så det kan ta ett tag. Ska prova att köra helt slut på ett batteri och se. Ska också göra samma sak med min A850 där jag har Sony original-grepp.

/Mats

Hej
Men du kan se batteri status på bägge batterierna i din a580?
jag ser ju bara det som sitter på batteriplats 2. Men i displayen så står det en etta framför statusen.

mvh

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar