Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony A35 / Nikon D5100/ Canon eos 600D

Produkter
(logga in för att koppla)

Pysselvix

Medlem
Helt sjukt vad det ska vara svårt!

Har haft en Sony a200 tidigare men den gick sönder vid ett fall. Nu ska jag bestämma mig vilken sorts kamera jag vill ha men det är ju en djungel. SNÄLLA hjälp mig!!! Har kollat på alla jämförningslänkar som finns men skulle uppskatta personliga utlåtande krig dessa modeller.

Köpte hem en Nikon D5100 med två objektiv, det var ett kit som de hade. Men är tveksam om jag gjorde rätt val?

• Sony A35
  • Nikon D5100
  • Canon EOS 600D alt 550D

Kan någon bena upp dessa märken för en som är lite "nybörjare" :)
Har tyckt det har varit smidigt med Sony då det har varit en bra stabilisatorn i huset och inte i objektivet eller spelar det ingen roll??? Är ju lite nyfiken varför så många väljer Canon och Nikon

Kan bara säga att D5100 är på alla sätt en helt underbar instegskamera, Eos 600d har jag inga egna erfarenheter av, men den är också väldigt bra. Köp nån av dom och du blir inte besviken, båda är riktigt bra och prisvärda. Men min röst går på D5100 bara för att den är liten och smidig och har en förträfflig bildkvalité.

Senast ändrad:
Tack för era svar :)

Då var det frågan om vilket minneskort man ska ta och välja. Har förstått att det ska stå en 10 på det. Men vilken sorlek och hastighet är minimum?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar