Annons

Sony A300 och A350 "officiella" - får live view

Produkter
(logga in för att koppla)

mr.b

Aktiv medlem
10 respektive 14 Mpixel.

Läs mer på Dyxum.com .

Då har Sony alltså fem systemkameror på marknaden inom kort. Snart toppas allt med A900?!
 
A200
A300
A350
______
= Samma kamera med olika Mpix? LW på A3XX dock.

Varför gör man såhär? Man tappar ju förtroendet när det hafsas ut en massa hus. Men det kommer väl mer info om dem snart.
 
bandola83 skrev:
A200
A300
A350
______
= Samma kamera med olika Mpix? LW på A3XX dock.

Varför gör man såhär? Man tappar ju förtroendet när det hafsas ut en massa hus. Men det kommer väl mer info om dem snart.

Samma kamera - nja om man har LW eller ej, tiltskärm eller ej, olika antal MP så är det definitivt inte samma kameror. Olika antal MP på samma sensor-yta kan ge väldigt olika resultat när det gäller det fotografiska resultatet.

Om jag sen anser att alla modellerna behövs är en helt annan sak och som vanligt är det den sk marknaden som sätter betyget på satsningen.
 
Det intressanta tycker jag är skillnaden mellan A300 och A350 - är det bara att det är en 10,2 Mp CCD resp. en 14,2 Mp CMOS som skiljer dem åt, eller är det andra skillnader som kan ha stor betydelse?

Brusnivån i CCD vs. CMOS har väl om jag fattat rätt alltid varit till CMOS:ens fördel?
 
mr.b skrev:
Det intressanta tycker jag är skillnaden mellan A300 och A350 - är det bara att det är en 10,2 Mp CCD resp. en 14,2 Mp CMOS som skiljer dem åt, eller är det andra skillnader som kan ha stor betydelse?

Brusnivån i CCD vs. CMOS har väl om jag fattat rätt alltid varit till CMOS:ens fördel?

Återstår att se efter lanseringen.


CMOS brusar mer i grunden, men man har större möjligheter till "onchip" signalbehandling
 
ondjultomte skrev:
CMOS brusar mer i grunden, men man har större möjligheter till "onchip" signalbehandling

Jaha, var det på det viset. Nu läser jag i den ovan länkade Dyxum-tråden att bägge sensorerna kommer att vara av CCD-typ.

Nåja, om sensorn är enda skillnaden har jag svårt att se vem som lockas att köpa den med 14 Mp för låt säga en tusenlapp extra.

A350:n måste alltså enligt min uppfattning erbjuda något ytterligare än bara fler pixlar.
 
mr.b skrev:
Nåja, om sensorn är enda skillnaden har jag svårt att se vem som lockas att köpa den med 14 Mp för låt säga en tusenlapp extra.
Det är nog VÄLDIGT lätt att hitta konsumenter som är villiga att pröjsa en tusenlapp extra för 14 megapixel istället för 10 (även om det säkert inte alltid är fördelaktigt för bildkvalitén).
 
Senast ändrad:
ok tycker dessa kamror (alla tre) är väldigt lika, men jag fattar sony, skitsmart om dom kan får folk at uppgradera en kamera åt gången, den e ju bara 1000spän dyrare och när man kommer till den finns en bättre bara 1000 spän dyrare, skitsmart, men hade personligen hellere set en kamera i olika färger :)
 
jag tycker SONY gör helt rätt som "hafsar ut" en massa kameror. otroligt smart. Bara bomba marknaden. Det blir tester hit och dit i tidningar och annonser och så vidare.
Ruggigt bra marknadsföring. Sony ökar tempot. Det känns jäkligt bra.
 
christianhylse skrev:
jag tycker SONY gör helt rätt som "hafsar ut" en massa kameror. otroligt smart. Bara bomba marknaden. Det blir tester hit och dit i tidningar och annonser och så vidare.
Ruggigt bra marknadsföring. Sony ökar tempot. Det känns jäkligt bra.


A200 möter Nikson D60 A300/350 450D från CAnon ...

de har en modell som är bättre för varje modell som konkurrenterna lanserar.
 
Ojoj...nu är det krig. Här ser man vad Sony kan ställa till med. Canon, och i synnerhet Nikon, är mycket mindre företag med resurser därefter. Sonys aggresiva intåg på marknaden ger alla konkurrenter myror i huvudet.
Man tycker nästan synd om Canon som var snabbt ute med suveräna DSLR-hus och dominerade totalt för bara ett par år sen.
Kriget är enbart till godo för oss konsumenter så länge man lyckas bygga kameror med bra kvalitet. Så länge vi inte köper nya hus med försämringar i materialval etc. så lär kamerorna bara bli billigare och bättre för var dag.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.