Har ingen direkt koll på hur skillnaderna blir med ett sigmaobjektiv på en Sony eller KM jämfört med en Canon men gissar lite grovt att det blir ganska så likt, canonen är dock enligt min erfarenhet ngt snabbare i alla lägen.
Du har lagt bort Nikon säger du men själv så tycker jag att D70S är den ergonomiskt klart bästa integskameran som finns att köpa nu, ja bortsett från den sunkiga sökaren då...
Fundera inte på vad som ska komma, om du vill ha en kamera nu så köp då det som finns nu men som sagt, om du inte har brådska så avvaktar du & inväntar Sonyn.
Var heller inte rädd för 6MP, funkar suvve upp till A3-förstoringar & om du ransakar dig själv & funderar så undrar jag, när gjorde du senast en A3-förstoring? 8MP ger inte mycket mer, oerhört likt, 10,2 blir lite mer men inte sådär förtvivlat mycket mer än 6MP som man kan tro...
Det som ser ut att vara det stora men A100 är bildstabiliseringen, antidammprylen samt möjligtvis ergonomin & kvalitetskänslan, det sista bara baserat på att de som skrivit om den påpekat detta. Denna dynamikomfångsutökningspryl (puh) ser även den intressant ut men den måste nog utvärderas mer.
//Larsa