afe
Aktiv medlem
Det där är väl ändå en tämligen skev verklighetsbeskrivning?
Vad de har gjort när det gäller NEX-7 vet jag inte (har ingen), och där är man väl "bara" uppe i FW 03 om jag minns rätt. Men den var ju inte så pjåkig från början... Och de fixade väl en låsning för movie-knappen, som många klagade på?
Eftersom jag har en NEX-7 och har tagit några tusen bilder med den kanske jag har rätt att ha en verklighetsuppfattning som bygger på mina erfarenheter av kameran?
Det har kommit en (1) uppdatering till NEX-7, och den löste problemet med just filmknappen genom att den går att låsa. Övriga egenheter har jag haft tillräckligt med synpunkter på i andra trådar
Min förhoppning är att Sony följer Fujis exempel och uppdaterar FW på ett sätt som faktiskt förbättrar kamerans egenskaper (Fuji har t.ex. snabbat upp AF rejält och lagt till många nya funktioner med enbart FW-uppdateringar.) Senaste uppdateringen till X100 kom för någon dag sedan, trots att det finns en nyare modell de förstås hellre skulle sälja.
Rättning mittåt: Det finns 1.0.3 till NEX-7, men den uppdateringen innehåller inget jag har nytta av. Jag skulle också gärna se att FW gick att uppdatera genom att bara kopiera filer till minneskortet på samma sätt som andra tillverkare gör i stället för att behöva köra via datorn.
Senast ändrad: