ichtys
Ny medlem
Jag köpte Soligor och prövade den hemma under några dagar och tyckte inte om den. Det tar ganska lång tid för blixten att laddas upp, samt att den tjuter högt hela tiden. Tyckte också att bilderna blev usla jämfört med den inbyggda blixten. Tror att själva ljusmätningen inte fungerade lika bra som med kamerans blixt. Visst, vissa bilder gick att få bra, men det var för krångligt att använda och hela tiden ta hänsyn till hur blixten troligen skulle reagera. Kanske fick jag en gammal variant som inte klarade av P-TTL.
Lösningen för mig blev att byta till Pentax 360 och den fungerar mycket bättre. Laddar mycket snabbare och bilderna blir bättre exponerade och när jag behöver vinkla blixten i sidled så är det bara att ta av den från kameran och köra trådlöst.
Kristian
Lösningen för mig blev att byta till Pentax 360 och den fungerar mycket bättre. Laddar mycket snabbare och bilderna blir bättre exponerade och när jag behöver vinkla blixten i sidled så är det bara att ta av den från kameran och köra trådlöst.
Kristian