Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Solförmörkelse 31 maj 2003
- Trådstartare elohim
- Start datum
LaSvedesina
Aktiv medlem
Ser lovande ut
Här på Öland skiner solen för fullt.
Ska bli spännande att få se.
Ciao Annika
Här på Öland skiner solen för fullt.
Ska bli spännande att få se.
Ciao Annika
Kanadabalsam
Aktiv medlem
Nu har jag sett det. Kunde knappast bli bättre väder 05:55 gick solen i moln. Det lägsta ljusmätaren visade var 1/30 bl 5,6 med ISO 50 mot ett gråkort och solen sken från klarblå himmel med härlig solgata över Vättern. I vanliga fall så hamnar det på ca: 1/90 bl 8 vilket gör 2,5 steg. Tog absolut inga bilder med telet utan valde 50mm i stället. Känns som ögona fått ljusterapi för flera år framåt.
dsmannen
Aktiv medlem
okej, den ser ut som månen här :-|
känner mig lite småbländad just nu =)
Länk till en lite större bild
känner mig lite småbländad just nu =)
Länk till en lite större bild
Bilagor
PatrikAdolfsson
Aktiv medlem
Blev riktigt bra i Stockholm till sist! Molnen skingrade sig precis 05.35
Skall springa ner till labbet så fort de öppnat!
Bra bild Herman!
Skall springa ner till labbet så fort de öppnat!
Bra bild Herman!
Damocles
Aktiv medlem
Hmm, hade ingen kamera som var något att tänka på, fick min begagnade Eos 33 idag, måste fortfarande ha objektiv.
Men det var till att vara försiktig då jag inte hade något svetglas, och att titta på en liten projektion genom ett pinhål är ju inte så himla roligt. Först var det klart och sen lite molnigt, så med bra solglasögon samt titt genom pinhål gick det bra. Även om det satt kvar en prick i ögat i 5 minuter. Solen är verkligen ruskigt stark, även om den är dold och bakom lite moln.
Men det var till att vara försiktig då jag inte hade något svetglas, och att titta på en liten projektion genom ett pinhål är ju inte så himla roligt. Först var det klart och sen lite molnigt, så med bra solglasögon samt titt genom pinhål gick det bra. Även om det satt kvar en prick i ögat i 5 minuter. Solen är verkligen ruskigt stark, även om den är dold och bakom lite moln.