Advertisement

Annons

Snygg tvåfärgad bild

Produkter
(logga in för att koppla)

orera

Aktiv medlem
Hej!

Jag funderar på hur man får en bild att bli så som den här tjejen har gjort med sitt porträtt.

http://hem.passagen.se/asato/

Jag har försökt med följande:

Tröskelvärde
Filter: stilisera-diffusera: anisotrop
Filter: oskarp mask
Bild-justeringar-nyans/mättnad: färga

Men det blir inte riktigt bra, jag får ett lite "klumpigt" eller "tjockt" resultat.

Annika

Det låter lite som du följt webdesigskolans retro-tutorial.

Om inte så kolla på

webdesignskolan.com

klicka fram till photo shop skolan och en tutorial som heter Retro (tror jag)

mvh

Jag har inte provat själv tyvärr, men du kanske kan få svar i webdesignskolans forum om ingen här kan hjälpa.

mvh

Nej, det förstås...

Vi gjorde den här sortens bilder i skolan på 80-talet med kalkerpapper och overheadprojektor.

Kul att utforska möjligheterna med Photoshop.

Hej!

Jag tror att det lättaste sätter är att använda filtrett skiss -> stämpel i photoshop.

Du väljer vilka 2 färger du vill ha, väljer filter och är det bara att sitta och fiffla lite för att få det resultat du vill ha.

Sen kan det vara så att man får finputtsa lite med penseln i efterhand.

Hoppas detta hjälper!
Annars kan du fråga mer så kan jag i alla fall försöka hjälpa till!

Hejdå

jag känner till ett antal metoder för att få denna typ av bild, med två eller fler färger. Det går att styra ganska mycket hur man vill att slutresultatet ska bli och det är lite klurigt att förklara hur det går till.

Ska se hur jag kan hjälpa lite senare om du inte lyckas. Måste köra sluttampen i mina studier nu.

Det kan underlätta om du använder högpassfiltret + oskärpa innan du reducerar tonerna i bilden med tröskel, eller vilken effekt du nu väljer.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar