alcedo [E.F.S]
Avslutat medlemskap
OK, då förstår jag hur du menar. Jo, internet är ju lite speciellt, och upphovsrätten är ju också ganska komplicerad.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jupp, studentikost trams i den högre skolan. Vårt lilla hyss finns för övrigt dokumenterat hos Flashback. Visningsstorleken var definierad i tag:en så det blev ett litet irriterande ''easter egg'' som satte sirap i överföringen (jag minns mitt 56k-modem).gors skrev:
Ha ha, underbart.
Med .htaccess kan du ordna detta problem. Annars kan du också bara byta namn på bilden.Bossebarrskog skrev:
Har hittat mina bilder på ett par olika diskutionsforum och gillar inte det riktigt. Har mailat den ansvariga för forumen. Han svarade att det inte var upplagt ngra bilder på hans sidor utan bara länkar till bildernas "original"sida/plats. Plats för brottet
finns det ngn kod elller spärr man kan lägga in på bilderna eller sidorna för att inte detta ska kunna göras.
Finns det ngn vänlig skäl som vill hjälpa mig.
Jörgen
Låter konstigt. Det skulle betyda att en tidning får publicera vilka bilder dom vill så länge negativet/originalet ligger lagrat hos upphovsrättshavaren. Vilket man naturligtvis inte får.a_mattsson skrev:
Att länka/referera till en bild eller annat material är helt normalt förfarande i alla medier.
müsli skrev:
Låter konstigt. Det skulle betyda att en tidning får publicera vilka bilder dom vill så länge negativet/originalet ligger lagrat hos upphovsrättshavaren. Vilket man naturligtvis inte får.
DCS skrev:
Angående nerladdning av bilder från tex fotosidan så är det ju så att bilden laddas ner till datorn och sedan visat i webbläsaren, filen finns med andra ord redan på hårddisken nånstans (i katalogen Documents and Settings\användarnamn\Local Settings\Temporary Internet Files om man har WinXP tex), det gäller bara att hitta den. Kan man inte ladda ner den så kan man heller inte se den, skulle man kunna säga. Det man kan stänga av med Javascript och liknande är själva spara funktionen.
Skärmkopia går ju dock inte att förhindra men det går att försvåra i browsern.
Dom kan ha använt en utility som använde sig av videooverlay, den fastnar inte på vanliga skärmdumpar då en vanlig "skärmdump" ofta bara läser framebuffern på grafikkortet rakt av.Jag har sett en sådan, och tro't eller ej - det gick inte att göra vanlig skärmdump heller.