Annons

Sned sökare i Eos400D?

Produkter
(logga in för att koppla)
atotowi skrev:
De kan ju inte ta in en begagnad och lämna ut en ny varje gång de ska åtgärda nåt på garantin.
Nej, jag håller med om. Det låter riktigt i och för sig . Jag bara jämförde med hur det fungerade med min dator, en Dell. Strömbrytarknappen gick sönder, fastnade med tiden av allt tryckande. Ett skitfel på en skärm. Den fungerade perfekt i övrigt. Jag hade fortfarande garanti kvar.
Jag hade nog väntat mig att de skulle ta in skärmen och reparera knappen, men inte. De bytte helt enkelt ut skärmen.

Förmodligen var den skärm jag fick inte sprillans ny, utan en reparerad skärm som användes som utbytesexemplar. Skärmen jag lämnade in kommer förmodligen också att användas som utbytesexemplar på samma sätt när powerknappen är reparerad.

Detta förfarande ledde i alla fall till att jag slapp vänta på reparation. Min skärm var ju inte sprillans ny när det hände, så jag struntade i om jag fick en ny eller en begagnad skärm i utbyte, bara den fungerade.

Jag tänkte att kameratillverkarna kanske hade ett liknande system. Men i det här fallet, eftersom Peters kamera bara var en vecka gammal när han upptäckte felet, tycker jag definitivt att han borde fått en ny.
Även om reglerna nu säger att de har rätt att försöka reparera kameran tre gånger innan man får en ny är det dålig goodwill att låta någon som just köpt en kamera sitta och vänta på upp till tre reparationer. Det är min åsikt.

Mvh.
Lasse C
 
Typiskt alltså, har nyligen fått min 400d utbytt på grund av spegelproblematik.
Var nu på semester och tog många bilder över berg och byggnader och upptäckte till min förvåning att alla bilder blev "sneda", så upplevde jag inte den jag fick utbytt :(

Men ni som lämnat in kameran för detta, gick det att fixa?

//Magnus
 
Jag har upptäckt att jag har samma fel även på min kamera. Det rör sig om ca 2 º. Irriterande. Fick ni andra det åtgärdat på garantin? Canon svenska hänvisar till Intervision i Stockholm.
 

Bilagor

  • img_6615_s.jpg
    img_6615_s.jpg
    39.1 KB · Visningar: 106
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.