Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Snabba minneskort eller standard

Produkter
(logga in för att koppla)

eldaren3

Aktiv medlem
Skall ge bort ett SDminne 512 eller 1 gb och undrar om det är värt att köpa ett dyrare sandisk ultra/extrem eller om det vanliga är OK, till en enklare 4 mp kamera canon 520.
Man kan undra om man märker av den snabbare farten..
Mvh Björn
 
Ultra/extreme är bra vid snabb bildserietagning med kamera och överföring mellan minneskort och dator m.h.a en minneskortläsare. Jag tror inte din canon 520 (tror den tar 1,9 fps med 4mp) kommer utnyttja extreme/ultra fullt ut, däremot kommer du kunna utnyttja den hastigheten i en kortläsare olika mycket beroende på märke.
 
På den kameran lär knappast en högre hastighet göra så mycket nytta, men köp iaf något känt märke som just t.ex. Sandisk.
 
Jag har för mig att det behövs snabba minnen om det går att köra video i 30fps på kameran.
 
Den verkar ändå vara spärrad vid:
"Movie mode w/sound, 640x480 for up to 30secs, 320x240 and 160x120 up to 3 minutes"
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.