Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

slutartid på sony f717?

Produkter
(logga in för att koppla)

yaz

Aktiv medlem
är den maximala slutartiden som sonyn har, 30sekunder? om det stämmer är det väl lite väl lite...?
 
det skulle man kunna fråga sig. som lite nybörjare på mer avancerade kameror, undrar jag förstås vad bulb egentligen innebär. jag har dragit slutsatsen att det har nåt med längre slutartid att göra (sett på olika kamerors spec.), men vad exakt innebär det?
 
30 sekunder är väl inte så illa! Jag har 1 sekund som max på min gamla Nikon FM2... ;-)
Men då har jag ju B-läge också, vilket innebär att slutaren är öppen så länge avtryckaren är nedtryckt (fram med tidtagaruret!).
/Micha
 
30 sekunder är inte illa heller om man jämför med min ixus300 som klarar 1 sekund när den själv tycker det är lämpligt.. man kan inte ens välja det själv :D
 
är det ingen som vet huruvida f717 har max slutartid på 30s, och/eller har bulbfunktion eller inte? vore snällt om nån kunde ta sig den lilla tid och berätta..
 
717 saknar bulb, den har dock kortaste slutartid 1/2000 jämfört med 7071ns 1/1000. Det är väl inte så jätteofta man använder sig av längre än 30 sek slutartid...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.