Dajo
Aktiv medlem
Godsmack skrev:
Nope, inte det inte.
Företagspaket?
Det är inte helt enkelt så att dom har semesterstängt och det är därför dom inte läser mail eller posten kan leverera paket?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Godsmack skrev:
Nope, inte det inte.
Godsmack skrev:
Postpaket
Joi skrev:
det är dåligt av Dustin och Canon att inte ge dig ny kamera men du kunde häva köpet om det är så kort tid från att du fick den, man har 14 dagar på sig minst så du kunde köpa annan kamera på annat ställe Canon eller annta märke.
Nu vet man i alla falla att Dustin är ett företag som man inte ska handla på.
Joi skrev:
det är dåligt av Dustin och Canon att inte ge dig ny kamera men du kunde häva köpet om det är så kort tid från att du fick den, man har 14 dagar på sig minst så du kunde köpa annan kamera på annat ställe Canon eller annta märke.
Nu vet man i alla falla att Dustin är ett företag som man inte ska handla på.
Dajo skrev:
Jag vet inte om postpaket omfattar utkörning eller om Canon får en avi att hämta när dom har tid.
Många serviceställen/företag kräver att alla paket ska köras ut och befattar sig inte med paket som måste hämtas någonstans.
Jag skickar alltid med företagspaket där utkörning ingår.
Det är bara att ringa Canon och fråga...
Något sådant undantag finns inte i Distansavtalslagen utan det står helt tydligt att man inte får bryta plomberingar (man får inte använda dom ens om plombering saknas) på programvaror (vilket även omfattar drivrutiner och liknande).Joi skrev:
om man köper DSLR för ca 10000kr med tillhörande program då måste man instalera mjukvaran och testa annars går det inte att använda kameran.Utgår från att det är köpt via postorder och då har man minst 14 dagar på sig, vissa har 30 dagar öppet köp oxå.
Joi skrev:
Dessutom måste man inte installera någon programvara för att kunna använda kameran...
Skulle man mot förmodan vara tvungen att göra det har man ingen returrätt enligt distansavtalslagen som för övrigt inte tar hänsyn till om varan kostar 1 krona eller en miljon.
Köpte en digtal kamare från Komplett ca 2001 och den krevet att man instalerade program men den funkade inte på winxp så jag hävde köpet och det var inga problem.
Om man inte kan prova grejerna som man köper då är det värdelöst att köpa via postorder.
Godsmack skrev:
De har inte hämtat ut paketet än! Ringde dit och de sa nåt om att de höll på att flytta ihop två verkstäder och att de "troooligtviiiis skulle hinna hämta den idag" Oh. Vilken service. Den har ju bara legat där i två veckor snart!
jasi, livet är orättvist. Jag kan nästan lova att det kommer att ta minst en vecka till, sen när jag får tillbaka skiten kommer det säkert att uppstå nåt nytt fel.
Någon som vet hur det är med frakten som jag betalade? Får jag igen pengarna eller är de borta för alltid?
Godsmack skrev:
Tro mig..tanken att gå över till Nikon har slagit mig. Får väl se hur väl de lyckas att laga kameran.