Annons

Slopa Topplistorna

Produkter
(logga in för att koppla)
Mira skrev:
Sedan tycker jag att när listorna försvinner från första sidan ska där istället finnas en lista som slumpar fram kanske 25 gamla bilder och bilder med inga kommentarer.

Bra förslag!

Låt oss sen hoppas att det nya toppbetyget, tiopoängaren, delas ut bara till exceptionellt bra bilder. Att få en tia på fotosidan.se, det ska vara något att vara mäkta stolt över. Som en stjärna i Guide Michelin, ungefär...:D

En del synpunkter och förslag

Varför inte ha en topplista och mest-kommenterade-lista som är tidsbunden? T.ex. att en bild enbart kan ligga på topplistan i en månad eller annan bestämt tidsrymd. Sen kan man ha en separat sida med de förra månadernas topplistor sparade.

Jag tycker oxå att man ska få en pott av betyg att dela ut. Dvs, exempelvis bara ett högsta betyg per vecka eller månad. Två näst högsta betyg, sen ökar det med ett så att det blir flest av medelbetyget och sen minskar det igen så att man bara får ett lägsta betyg. Förstår ni min tanke?

Självklart ska inte heller fotografens egna kommentarer räknas in i antal kommentarer. Jag skulle gärna se dem i en annan färg oxå så de enklare urskiljs från resten.

---

Angående betygsskalan så tycker jag 1-9 är en bra skala. Och de bilder som kan antas till topplistan måste ha fått minst fem betyg tycker jag för att komma ifrån det felaktiga systemet med betyg*röstningar. Det räcker med fem, eftersom om en bild redan har fått några betyg så ids inte alla betygsätta dem. Speciellt inte om de betyg som delats ut redan är samma som man själv tänkte ge.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar