Jag måste säga att jag också tyckte att frågeställaren från början hade en dålig ide och fick väldigt bra svar om hur han borde göra i stället.
Men jag kan se att han har en poäng, han vill inte justera något i förväg och kommer aldrig att kunna batcha alla bilder så de blir bra.
Jag tror aldrig att han kommer få till det särskilt bra med en skärmjustering under bildspelet men jag kan absolut se att han tycker att det vore najs att jobba så i just hans fall.
På samma sätt som jag kan justera volymen eller basen något när jag lyssnar på mp3
r med en kompis. Inte tusan sätter jag mg i förväg och normaliserar och trimmar in de mp3
r jag avser att spela just den dagen (även om det är möjligt att göra på 2 minuter med rätt program). Jag justera lite efter som och vet kanske inte ens vad som skall spelas, vi bara lirar lite och det behöver inte vara perfekt, men är alla låtar på ett album för låga vill jag med en enkel kapptrycknng kunna höja volymen tills vidare.
Men vad man kan säga är att ingen här känner till ett program som gör motsvarande vad man gör med fjärrkontrollern på tv:n. Och det är kanske inte så konstigt eftersom det inte är så fotografer jobbar. Troligen är det bättre att fråga denna fråga i ett tv-forum eller ett dator-forum eller design forum. Många som hänger här är väldigt duktiga på det som de gör men det finns säkert andra forum där folk är duktiga på det som frågeställaren undrar.
Att det blir ett irriterat tonläge är olyckligt men det fårt man ta. När man frågar något bör man ju vara ödmjuk men det är lätt att flippa när folk envisas med att svara på något annat och när man gång på gång anstänger sig för att hjälpa en person men han inte verkar lyssna, ja då är det inte så konstigt att man blir lite irriterad.
Tim