Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skynda hitta ett ställe!

Produkter
(logga in för att koppla)

Nekomy

Avslutat medlemskap
Måste 300D eller 10D till bästa pris.

Vart funns det mest prisvärda men ändå pålitliga ställe där man kan köpa dessa märken ifrån?

Ju snabbare jag kan hitta ett billigt ställs ju snabbare kan jag få en Canon :-D
 
Hej
Har du provat att söka på pricerunner ?
Där kan du söka på resp. kamera och sedan se vilka ställen som säljer dem till vilket pris.
Lycka till. w
 
Det är pålitligheten som jag har svårt att bedömma. Vill inte köpa en tegelsten. Priset har jag kollat upp, men det är kombinationen pris och pålitlighet jag söker. Jag hittade MyCom och det får det nog bli. Du kan jag även slippa frakt.

Är detta ett bra val?
 
Hegethorns säljer 10D för 13 690, med batterigrepp på köpet. Låter som ett bra pris tycker jag, och Hegethorns är väl ganska välkända.
 
Känner inte till det, tyvärr... Själv har jag bara handlat från tex objektiv i umeå eller Hegethorns och scandinavian photo. Kanske någon annan kan svara.
w
 
kolla om du hittar en begagnad 10D med garanti kvar... det borde du få för under 10'000:-

Det dyker upp exemplar här och där som bara har gått ett par månader...

Men som sagt... kolal bara så det är kvitto & i bästa fall garanti. Då är det bara att köra.

mvh //Peter
 
Checka med Expert på Flemminggatan

Har ett tips!

Kolla med Expert på Flemminggatan i Stockholm. De är 2000 billigare än cyberphoto på D10 (typ 12500 inkl.). De har även begagnade som de säljer för 10'
Lycka till.
 
HDFS) (KGS skrev:
Hoppas du får med objektivskydd, ser fram mot spännande bilder ;-)
Tyvär är det min vän som skall få den, men jag hoppas på att få låna den eller eventuellt köpa den när han har tröttnat :)

Jag skall tjata mycket och ligga och gråta framför hans fötter tills han ger sig.

Objektivskydd!? Tror du jag tänker sänka kameran eller stoppa den i väskan om jag väl får låna den :-D
 
E-bay!

Jag köpte min 10D på e-bay och fick med:
EOS 10D hus
Objektiv Sigma 100-300
Objektiv sigma 28-80
Minneskort 1 gb
Stativ
Bordsstativ
Kortläsare
Extra batteri
UV- och polariseringsfilter (3 st)
Samsonite fotoväska
Plus lite annat lull lull som är bra att ha (rengöringspryttlar mm).
Allt detta för strax under 14.500:- INKL. frakt och en 3 årig WWD allrisk försäkring.

Det är från 47th st. photo, en stor fotokedja i NewYork.

/mie
 
Nekomy skrev:
Vill inte köpa en tegelsten. Priset har jag kollat upp, men det är kombinationen pris och pålitlighet jag söker.
Tegelstenar är pålitliga, kan stå sig i hundra år om det vill sig illa. Har själv ingen tegelsten, brukar inte läsa sådana. Tar för mycket tid. Kanske när jag blivit nykter.
 
Annars kan jag rekomendera en riktig tegelsten - "Gray's Anatomy" 38:th ed - en riktig klump på typ 5 kilo och över 2000 sidor. I denna står det mesta som är värt att veta om anatomi. Kostar typ 2600 kr ny, men jag kom över den för 150 kr på utförsäljning.

/Tomas
 
tandborstterroristen skrev:
Annars kan jag rekomendera en riktig tegelsten - "Gray's Anatomy" 38:th ed - en riktig klump på typ 5 kilo och över 2000 sidor. I denna står det mesta som är värt att veta om anatomi. Kostar typ 2600 kr ny, men jag kom över den för 150 kr på utförsäljning.

/Tomas

Och jag fick min Gray´s i födelsedagspresent!
 
tandborstterroristen skrev:
"Gray's Anatomy" 38:th ed - en riktig klump på typ 5 kilo
Fem kilo? Men hur mycket vägde då Gray? Och varför vill folk läsa om Grays anatomi? Vad skiljer den från andras anatomi? Äh, jag e skeptisk, det finns redan alldeles för mycket anatomi på internet.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.