Ja, i den mån det blir aktuellt att skaffa en skrivare, lutar det åt en Canon, av nämnda anledning. Till saken hör att jag först måste ordna med problemet med en permanent lösning där jag kan sitta och redigera mina bilder under rätt ljusförhållandena och rätt färg på de omgivande väggarna. Fick tips om en lösning på detta igår, men jag är inte säker på att den lösningen passar mig. Helst skulle jag se att jag hade ett dedikerat rum för hobbyverksamhet, men om det skall gå att genomföra, måste jag skaffa en större lägenhet, och det tycker snålänningen i mig inte om.Jo, det är naturligtvis synd, men som jag förstått det, klarar den av papper upp till 1,2 meters längd, och de gånger jag skulle känna ett behov av att skriva ut en bild i den storleken, kan jag nog räkna på ena handens fingrar.Till saken hör att detta med att skriva ut ö h t är ett helt nytt kapitel i mitt fotograferande, så jag tror att jag skulle bli väldigt glad om jag lyckades skriva ut en bild som jag känner mig nöjd med, bara på papper.
Med det sagt, blir alla diskussioner om andra material än just papper (att skriva ut på), som att famna i blindo, även om utskrifter på papper i praktiken innebär samma sak för mig, i detta nu. M a ord är diskussion om andra material än papper lönlöst i detta nu. Dessutom är ju val av papper i sig en hel vetenskap.
Men, jag leker med tanken att jag skall skicka in en bild för en liten utskrift till Crimson, bara för att få se hur min (a) bilder ser ut på papper s a s. Jag har en, som jag är nyfiken på att få se hur den ser ut, och en liten utskrift (från Crimson), lär inte kosta många kronor.