** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Skriva ut svartvitt ??

Produkter
(logga in för att koppla)

Chano

Aktiv medlem
Har en gammal A3 skrivare från 90 talet.
Där har jag inga färgpatroner för att få svartvit utskrift utan skimmer av färg.
Funkar bra.
Tänker skaffa en till skrivare nu men bara en A4.
Funkar bläckstråleskrivare i dag även om man sliter ut färgpatronerna och bara lämnar svart??
Nån som provat det och hur det blir.
För det finns väl ingen fotoskrivare för svartvitt eller??
Mvh/-Anders

Du har också möjlighet, till många skrivare, att byta ut dina färgpatroner mot enbart gråskaliga patroner för bättre svartvita utskrifter. Vissa kit är enbart gråskala medan andra innehåller färger med varma eller kalla toner för att efterlikna tonade papperskopior.

Detta är kanske inget att tänka på om du växlar mycket mellan att skriva ut svartvitt och färg då du måste göra rent skrivarhuvudena när du byter färg.

exempel på var du kan köpa sådana patroner:

http://shopping.netsuite.com/s.nl/c.362672/sc.15/.f

http://www.inksupply.com/bwpage.cfm

www.quadtonerip.com kan du dessutom ladda ner ett program för bättre utskrifter med dessa patroner, en mjukvarorip.

Intressant och mycket nytt för mig.

Tack för att ni lägger tid på min fråga.

Per..Jag skickar allt färg til framkallningsfirmor så jag vill bara ha svartvitt. Ska kolla länkarna Per.

Är ingen datanörd utom i CS där jag funkar någotsånär, så det ska vara så enkelt som möjligt. Och bara en A4 skrivare.

Mvh/-Anders

Vad är det för A3 skrivare du har? Många gamla skrivare går att göra till rätt så vassa svartvit-skrivare om man bara byter ut bläcket, du kan då få fyra, fem eller till och med sex gråskalepatroner till skillnad mot dagens dedikerade fotoskrivare som oftast bara har två patroner för svartvitt, ljussvart och svart.

Per
Ja det vete fasiken vad det är för en skrivare..har den inte där jag är nu.
Men jag har det för att det är en Epson.
Var rätt dyr när den införskaffades.
Den skriver så sakta att jag nästan skulle hinna måla av bilden själv:)
Jag behöver en ny, inte minst för mitt psyke:)
Men det du säger låter intressant. Kan nog bli att prova.
Mvh/-Anders

Hittar ingen A4 skrivare

Hittar ingen A4 skrivare på nätet som jag säkert kan beställa.
Vill verkligen vara säker på att det funkar och blir svartvitt.
Någon som har en länk att kolla..helst svenktalande
Mvh/-Anders

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar