Annons

Skriva ut Finare epson papper med R3000

Produkter
(logga in för att koppla)

rikitikitavi

Aktiv medlem
En snabb fråga angående att skriva ut lite finare papper från epson på min R3000.
Laddar jag dom i vanliga facket bak eller är dom för tjocka för detta?
Det är Hot press bright papper från Epson.
Något annat att tänka på förutom den vanliga kalibreringen och profilen för pappret etc med sådana här finare papper? Alla tips är välkomna eftersom pappret är lite dyrare och man inte vill slösa bort dom på missar första gångerna ! ;)
/Martin.

Det pappret ska frontmatas, följ instruktionerna i menyn och se till att använda korrekt ICC profiler, måste nog laddas ner separat från www.epson.co.uk så kommer det gå fint.

Mvh
Andreas

Ah tackar :) Då ska jag läsa manualen noggrant där igen innan jag börjar exprimentera!
Märkte att det finns en hel del profiler med där i skrivar valet, men tror du man måste ladda ner en helt separat från epson även om jag kan hitta hot press bright där i listan so redan finns?
/Martin.

Ah tackar :) Då ska jag läsa manualen noggrant där igen innan jag börjar exprimentera!
Märkte att det finns en hel del profiler med där i skrivar valet, men tror du man måste ladda ner en helt separat från epson även om jag kan hitta hot press bright där i listan so redan finns?
/Martin.

skär upp pappret i typ 10x15 så har du fler utskriftsprover från ett papper ,å slipper offra ett stort.lycka till/ronny

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto