Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Skola för naturfotografer?
- Trådstartare vbg_snake
- Start datum
Elenor
Aktiv medlem
Alta eller Alfta...
...lär mig aldrig vilket som är vilket. Hur som helst, låååångt uppe i nordnorge ligger denna skola med profil naturfoto. Har tyvärr ingen länk, det är över tio år sedan jag själv funderade på att söka. Har för mig skolan heter Öytun (fast med norskt ö i början, O med / över du vet) Folkhögskola och jag vill ha det till att var i Alta.
Hoppas du fått hjälp på vägen och hittar rätt! Kramar / Ellen
...lär mig aldrig vilket som är vilket. Hur som helst, låååångt uppe i nordnorge ligger denna skola med profil naturfoto. Har tyvärr ingen länk, det är över tio år sedan jag själv funderade på att söka. Har för mig skolan heter Öytun (fast med norskt ö i början, O med / över du vet) Folkhögskola och jag vill ha det till att var i Alta.
Hoppas du fått hjälp på vägen och hittar rätt! Kramar / Ellen
puppetm
Aktiv medlem
Kan rekomendera Sogndals Folkhögskola väldigt varmt, gick där förra året, helt underbara lärare samt att naturfotoläraren verkligen kan det han gör.
www.sogndal.fhs.no
Om du har några frågor så kan jag och nog några andra här på sidan svara på dessa, där finns också en gammal tråd om skolan här.
MVH Daniel
www.sogndal.fhs.no
Om du har några frågor så kan jag och nog några andra här på sidan svara på dessa, där finns också en gammal tråd om skolan här.
MVH Daniel
Malm
Aktiv medlem
vbg_snake
Aktiv medlem
Tjenare
Gick du på Songdal? Jag har pratat med dem och kollat igenom hela deras sida, Jag skulle vilja gå deras kurs om naturfotografi, är det en termin, eller är det helårsstudie?
Lärde man sig mycket? Eftersom jag känner att jag vill utvecklas mer när det gäller fotografering, och jag fotar nästan bara natur, välidgt intresserad utav det!
/Martin
Gick du på Songdal? Jag har pratat med dem och kollat igenom hela deras sida, Jag skulle vilja gå deras kurs om naturfotografi, är det en termin, eller är det helårsstudie?
Lärde man sig mycket? Eftersom jag känner att jag vill utvecklas mer när det gäller fotografering, och jag fotar nästan bara natur, välidgt intresserad utav det!
/Martin
puppetm
Aktiv medlem
vbg_snake skrev:
Tjenare
/Martin
Du kan gå vilken du vill helår eller halvår, jag rekomenderar helår detta kostar dock mer men du lär dig oehört mycket mer...
Naturfotoläraren heter Finn Loftesnäs och är själv aktiv Naturfotograf, han är väldigt duktig och jobbar mycket med Breemusser med mera.
Det är även han som har tagit bilden som pruder dom fina Plastpåsarna på köpcentrumet
Nog om det
Om jag lärde mig nånting? jo det gjorde jag, mer än lite också...
Inte bara om fotografi utan också att leva ihop med andra, Norska, med mera...
Det var ett helt underbart år och att inte peppa nån annan att göra det samma vore att dumt bara, eftersom då skulle den personen missat ett helt underbart år... Med mycket kunskap, många nya vänner.
Men var berred det kommer kosta... Norge är dyrt, men du kommer inte ångra dig...
MVH Daniel
puppetm
Aktiv medlem
Du behöver inga speciella förkunskaper, vissa i min klass hade aldrig hållt i en kamera förut, du ska se bilderna dom tog i slutet.
Du kan läsa den på helår elelr halvår vilket som.
SÅ om du vill kan du läsa ett halvår av Naturfoto och ett halvår med Foto...
Det är inga som helst problem...
CSN ger bidrag och lån så det är inga problem, det är bara att ringa och prata med dom.
Sen finsn där också ett stipendie i GBG-trakten som delar ut pengar.
MVH Daniel
Du kan läsa den på helår elelr halvår vilket som.
SÅ om du vill kan du läsa ett halvår av Naturfoto och ett halvår med Foto...
Det är inga som helst problem...
CSN ger bidrag och lån så det är inga problem, det är bara att ringa och prata med dom.
Sen finsn där också ett stipendie i GBG-trakten som delar ut pengar.
MVH Daniel
Wolfgang
Aktiv medlem
Svar till Martin och Elenor
Alta ligger ungefär mellan Tromsö och Hammarfest.
Altafjorden är underbar vacker.
Här har Du en länk till skolan
http://www.oytun.org/
Mvh
Wolfgang
Alta ligger ungefär mellan Tromsö och Hammarfest.
Altafjorden är underbar vacker.
Här har Du en länk till skolan
http://www.oytun.org/
Mvh
Wolfgang
puppetm
Aktiv medlem
Så lite så, om det är något mer du undrar är det bar askriva här eller skicka ett mail till mig [email protected]
alt. ringa skolan direkt dom är väldigt hjälpsamma
alt. ringa skolan direkt dom är väldigt hjälpsamma
Marklund
Medlem