ANNONS
Annons

Skog av teleobjektiv

Produkter
(logga in för att koppla)
Om du fortfarande funderar på 70-200 så kan jag rekommendera att titta på Sigmas EX 70-200 med OS http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=21363 har det själv och är kanon nöjd eller det utan OS som ofta finns att köpa begagnat.

Bra optik för pengarna helt klart och funkar bra med Sigmas 1.4 eller 2.0 extender

Lycka till med valet

Niclas

Sigma 70-200 2.8 MED OS har jag ingen uppfattning om.
Sigma 70-200 2.8 UTAN OS (senaste versionen) + 2.0TC har inte en chans jämfört med de andra objektiv som nämnts. Varken vad gäller bildkvalitet eller AF-hastighet.
Skulle rentav säga att den kombinationen är mer eller mindre helt oanvändbart för rörliga motiv eller i synnerhet fågelfoto.

Så, någon som har erfarenhet av både kombinationen 70-200/2.8 IS II + 2.0x III och t.ex. Sigmas 120-400?
Antagligen är väl t.ex. 100-400L bättre än båda, men i.o.m. att jag redan har 70-200:at, och en 1.4x-extender, så blir det trots allt billigare med en 2.0x III än alternativen. Och mycket bättre att bära med sig också, för den delen.
Erfarenheter?

Om du är ute efter ett ljusstarkt zoomobjektiv och vill inte lägga ut en förmögenhet skulle jag personligen rekommendera sigmas 120-300/2.8, som du borde kunna hitta begagnat för runt 10 000 kr. Detta objektiv fungerar utmärkt med 1.4-tc, men om du vill använda 2-tc, skulle jag rekommendera canons originaloptik, eftersom dessa presterar med dessa konvertrar.

Mvh Gustav

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar