ANNONS
Annons

Skjuta blixten i andra ridån på en 350d

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!
Jag för ett litet tag sen köpt en Eos 350 d och en canon Speedlite 420 EX.
Det som jag nu undrar är om det går att ställa in blixten och kameran så att blixten skjuts i andra ridån. Går detta eller måste jag göra det manuellt?

Tack på förhand.

det går... eftersom det är en externblixt så gör du intsällningen på blixten. På den interna så är det givetvis i kameran man ställer in det.

på min 430EX är det på blixten isåfall.. kunde aldrig tro att det är i kameran heller, knappt nu även när ni säger att det är i kameran, me njag säger inte emot bättre vetande ;)

huvudsaken är att du fick det att funka... men nog är jag övertygad om att jespers 3 pilar återfinns på blixtens meny.....

Kalle_B skrev:
på min 430EX är det på blixten isåfall.. kunde aldrig tro att det är i kameran heller, knappt nu även när ni säger att det är i kameran, me njag säger inte emot bättre vetande ;)

huvudsaken är att du fick det att funka... men nog är jag övertygad om att jespers 3 pilar återfinns på blixtens meny.....
Hmmm...eftersom 420EX inte är en likadan blixt som 430EX är det inte helt självklart att de fungerar likadant.
420EX har exempelvis ingen display...

Precis den har ingen display och det går inte att göra några andra inställningar på blixten än om man ska ha den som slavblixt eller köra den trådlöst så att säga.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar