Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Skivbolag snodde mina bilder, vad göra?
- Trådstartare ECG
- Start datum
raskolnikov
Aktiv medlem
2 timmar senare
denna tråd tog en stor del av eftermiddagen. Ser fram emot en positiv avslutning på detta. (Att smygrasistiska skivbolagsdirektörer får sig en smäll på snoken - om det är vem jag tror...)
LYCKA TILL!
denna tråd tog en stor del av eftermiddagen. Ser fram emot en positiv avslutning på detta. (Att smygrasistiska skivbolagsdirektörer får sig en smäll på snoken - om det är vem jag tror...)
LYCKA TILL!
ChristofferK
Medlem
Har följt den här tråden länge nu.
Någon som vet hur det går för Carina?
Någon som vet hur det går för Carina?
Paragrafryttaren
Aktiv medlem
Och tjänar pengar på det är just vad de gör. - Reklam är just reklam...
Appropå vad förresten? Har du över huvud taget läst vad detta handlar om?
Appropå vad förresten? Har du över huvud taget läst vad detta handlar om?
Bjure
Aktiv medlem
det är väl inte oki?
Jag tycker då inte det är oki att stjäla bilder, spelar inte någon roll vad det gäller utan det är bara fel att göra det. Jag ser inte fel i att privat personer tar en bild och tittar på ibland olovandes, men att trycka, lägga ut på nätet eller på annat sätt offentlig göra är helt fel.
Och det jag tycker är det värsta i sammanhanget är att någon snor en bra bild som man kanske är skitnöjd över och trycker upp den, och fotografen inte ens blir nämnd eller få credit för den.
tja, det här var mina reflektioner.
Jag tycker då inte det är oki att stjäla bilder, spelar inte någon roll vad det gäller utan det är bara fel att göra det. Jag ser inte fel i att privat personer tar en bild och tittar på ibland olovandes, men att trycka, lägga ut på nätet eller på annat sätt offentlig göra är helt fel.
Och det jag tycker är det värsta i sammanhanget är att någon snor en bra bild som man kanske är skitnöjd över och trycker upp den, och fotografen inte ens blir nämnd eller få credit för den.
tja, det här var mina reflektioner.
JimHell
Medlem
LeadHead skrev:
Har du över huvud taget läst vad detta handlar om?
Jag ägnade ett par-tre timmar idag åt att läsa hela tråden. Så jag vet vad det handlar om.
Men jag står fast vid att jag tycker att det är någorlunda ok om bilder sprids så länge det inte sker kommersiellt och/eller i vinstsyfte.
/J
Graylingman
Aktiv medlem
Kapa inte tråden
Kan ni inte ta denna mera allmänna diskussion om bildstölder i en annan tråd. Jag bevakar den här för att jag vill veta hur det går just i detta specifika fall...
//Anders
Kan ni inte ta denna mera allmänna diskussion om bildstölder i en annan tråd. Jag bevakar den här för att jag vill veta hur det går just i detta specifika fall...
//Anders
KjellF
Aktiv medlem
Är det dax eller är detta ett annat liknande fall?
http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,65653506_640__,00.html
ECG
Aktiv medlem
Tack för länken! Ska bli intressant att följa det fallet eftersom det liknar mitt.KjellF skrev:
Är det dax eller är detta ett annat liknande fall?
fhe
Aktiv medlem
Tycker inte det verkar så baserat på allt som skrevs i början av tråden.JimHell skrev:
Handlar den länken om det aktuella fallet?
JimHell
Medlem
Nej, kanske inte.fhe skrev:
Tycker inte det verkar så baserat på allt som skrevs i början av tråden.
Kan man referera till den domen på något sätt, om det leder till fotografens fördel?
/J
ECG
Aktiv medlem
Nej det gör det inte.JimHell skrev:
Handlar den länken om det aktuella fallet?
/J
Dajo
Aktiv medlem
JimHell skrev:
Nej, kanske inte.
Kan man referera till den domen på något sätt, om det leder till fotografens fördel?
/J
Du menar använda det i en rättegång?
Javisst, men en tingsrättsdom brukar inte kunna ge så mycket vägledning.
Det är mycket vanligt att man tar upp liknadne fall och domen i dom fallen under en slutplädering.