Annons

Skidsemester, hur få med kameran ut?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ryggsäck är det enda som fungerar om du ska en telezoom på kameran vilket du behöver för komma när nog. Då får du plats med extra objektiv osv.

Jag tipsar om Dakines eller dylikt då dom är små och inte som en stor Lowepro rygga alá sköldpadda. Vilket även ger dig smidighet i backen och inte väger massor, då du ej vill få bakåtvikt när du åker skidor.

Ha kameran runt halsen var det dummaste jag hört om du inte ska ploga i barnbacken med knapplift.
 
Ryggsäck är det enda som fungerar om du ska en telezoom på kameran vilket du behöver för komma när nog. Då får du plats med extra objektiv osv.

Jag tipsar om Dakines eller dylikt då dom är små och inte som en stor Lowepro rygga alá sköldpadda. Vilket även ger dig smidighet i backen och inte väger massor, då du ej vill få bakåtvikt när du åker skidor.

Ha kameran runt halsen var det dummaste jag hört om du inte ska ploga i barnbacken med knapplift.

Lowepro har ju en del serier. En serie heter sport och är lätta. Tittade på Dakines hemsida, inget som säger att de skulle vara bättre.

Exempelvis denna som väger 800 gram, regnskydd och plats för dagpack. Enkelt att ta av pga sling.
http://products.lowepro.com/product/Photo-Sport Sling 100 AW,2270.htm

/Stefan
 
OT
O det är just den som är så jobbig att få bort...
parallellt är bra, genom HELA svängen om du vill åt den sista kicken.
Men skicka ett mail så kan jag förklara mer...eller i en annan tråd.

Jojo, du snackar om moderna skidor med midja, men på gamla plank duger bara avlastningstekniken. Men i riktigt hög fart funkade den teknik jag tror du tänker på även med hårda storslalomskidor. Jag vet inte vad tekniken kallas men man trycker sig liksom igenom svängen Kicken i svängens slut är en underbar känsla.

Nog med OT, men när man kör på det sättet (vilket jag aldrig gör numera p g a ålder och stelhet) så skulle jag aldrig våga ha kamera i rem runt halsen. Möjligen nerpackad i en ryggsäck bland mjuka saker. I dag kan jag ha den runt halsen tillfälligtvis vid lugn turåkning, men så snart det blir lite mer krävande åker den ner i väskan eller ryggsäcken.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.