ANNONS
Annons

Skicka utskriva bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Kimu

Ny medlem
Jag har börjat fundera på att sälja bilder utskrivna och skicka dem.
Storlekarna jag först och främst kommer skicka är A5 och A4.
Har funderingar på att kanske även sälja A3 senare.
Men fråga är hur man bäst och säkrast skickar dem?

Kallas pappersbobiner, papphylsor eller Cores på fackspråk. Kärt barn många namn. Cores är det engelska begreppet.
Det är ett smart sätt att transportera större format utan det tar för mycket plats.
En affisch är inget problem men högkvalitativt gjutbelagt papper typ Epson Supreme Gloss kan krackelera och det rullas för tajt. Det kan också vara svårt att få det slätt igen efter varit kraftigt hoprullat.
Så prova med några olika diametrar. Ett halvmatt fine art papper är inte lika känsligt.
Det finns ett antal firmor som levererar dessa. Förmodligen också grossister där man kan köpa i mindre kvantiteter.
Att skicka dem som platta paket är nog det bästa men kostar väldigt mycket mer och risken för skador är större. Sådana måste packas otroligt noga och med mycket hårt emballage som skydd. Masonit eller liknande.
Så satsa på papphylsor annars kommer frakten kosta mer än bilden.

Här är en av de större leverantörerna. Där kan du skaffa dig en uppfattning av sortimentet.
http://www.scandicore.com

A4 inga problem

Att skicka ett A4 mellan 2 kartongskivor kostar inte mycket! A3 är inte mycket värre, det är bara att ta rullen från en folierulle eller liknande. Spara dessa - Perfekt att skicka bilder i!

Jag använder mig av Crimson när jag säljer bilder och det fungerar perfekt, snabba leveranser och utmärkt kvalite på bilderna och embalaget.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar